Alla inlägg under september 2011

Av Kicki - 20 september 2011 09:50

igen :0) Inge tryck över bröstet ännu i alla fall :0)

 

Idag ska jag nog försöka fortsätta på flätmössan som jag började på. Sen går jag och väntar på Loopy garnet som jag beställde i fredags, hoppas att det kommer idag eller senast imorgon. Men det är ju så olika hur fort det går från leverantörerna .. Vet inte om ni har hört talas om volanghalsdukarna ... men det är i alla fall ett garn som man stickar dessa halsdukar i och det ser ut som fiskenät :0) Så det ska bli spännande att prova.

 

Jag beställde 4 printade färger och svart, vitt, rött och brunt till en början så får vi se vad ni tycker om det om det blir fler färger :0)

 

Jaha då får vi se om min kära tandläkare mailar mig någonting .... vill få klart det här så det kommer ur världen oxå, suck.

 

Jag hade en kund inne i butiken igår som sa att jag hade dröm jobbet ... jo visst är det ett dröm jobb MEN ett dröm jobb som inte ger lön är nog inte så bra ändå .... Nej nu är det dags att öppna // Kicki

Av Kicki - 19 september 2011 22:55

Idag hade jag tänkt att jag skulle ha stickat en flätmössa på jobbet men jag kom bara till resår kanten så där gick den planeringen i stöpet :0/

 

Hemma hann jag färdigt med babyfilten i alla fall så nu är den klar. Ska bara sträcka den oxå så blir det bra. Så nu fortsätter jag på halsduks tuben jag håller på med. Min dotter såg den idag och blev alldeles tokig i den. Hon fick en likadan förra året och sa att hon älskade den så ville ingen köpa den så tog hon gärna den ;0) Den ska bli färdig oxå först ....

 

Idag har jag haft ett tryck över bröstet eller som ett skärp skulle sitta åt till och från under dagen, känns lite obehagligt. Jag har hostat en del oxå så jag vet inte vad som är på g ... Pulsen har i alla fall gått ner nu på kvällen så det är väl ett gott tecken i alla fall. Vaknade inatt och var alldeles kallsvettig men somnade om på en gång och på morgonen var det helt okey.

 

Det kan vara ångest inför tandläkaren ( fast jag brukar inte ha ångest, är föööör medveten om det ), det kan vara problem med hjärtat ( har haft ojämn hjärtrytm i några år ) och det kan vara något med lungorna ... men men det går säkert över snart ;0)

 

Min tandläkare förstår inte riktigt vad jag menar men några mail till så kanske vi är överrens ;0) Hoppas det i alla fall ...

 

Nej nu fortsätter jag och stickar lite till, klockan är inte 24 ännu så inge sovdags ännu inte ;0) Kicki

 

Av Kicki - 18 september 2011 11:30

och jag sitter och virkar några varv på en babyfilt sen byter jag genom att sticka några varv på en halsdukstub som jag hade tänkt få färdigt till nästa helg. Mössan blev klar igår i alla fall det är bara tofsen kvar och den tänkte jag göra på jobbet. Det tar ju sån tid att göra tofsar och där kan jag göra det :0)

 

Nu håller min kära sambo på att gräva upp våran svartvinbärsbuske, en jasminbuske och våra rabarber ... Dem ska få flytta hem till mamma :0) I vår ska ju allt rivas så det är lika bra att ta vara på det nu så KANSKE dem får lite blommor och frukt till våren.

 

Ikväll blir det bastu hos mamma.

 

Igår kväll hade jag feberstegring igen .... Det var ju första veckan som jag jobbade full vecka nu efter sommaren och direkt så kom den. Jag kände redan på morgonen när jag vaknade att jag samlat vatten igen, fingrarna svullna, tårarna bara rann och kallsvettig när jag vakna och feber på kvällen :0( Jag får väl försöka ta mig till farbror hjärtdoktor i januari någon gång när det lugnar ner sig lite först ... men allra först är det tandläkaren som gäller ...

 

Fick även en remiss till mammografi förra veckan men den tiden får jag försöka ändra igen ... det är andra gången nu som jag skjuter på den. Vill försöka få in en tid i juni så att jag slipper ha stängt bara för den saken :0/

 

Nej nu ska jag uppdatera min till salu sida ... Ha det så gott // Kicki

Av Kicki - 17 september 2011 17:37

Det är vad jag har roat mig med idag i solen ...

 

  Det syns inte ens att pärlorna är rosa på bilden :0( Men det är dem och dem är vackert rosa oxå ;0)

 

Nu ska jag fortsätta med mina andra projekt ... På vardagsrumsbordet ligger just nu 3 olika ... så någon måste bli färdig tycker jag ... Sambon är ute och fiskar hela kvällen så det är bara att sätta fart och jag har redan tagit en promenad upp till mamma så nu är det bara sticka som gäller ;0) Kicki

Av Kicki - 17 september 2011 17:33

Nu har jag sträckt den och fotat den och så här ser den ut ...

 

  

Storlek ca 55 x 67 cm lagom med andra ord :0) Kicki

Av Kicki - 17 september 2011 17:27

så här kommer lite bilder på olika alster ...

 

Flätmössa 1 - 2 år Grön

  

Flätmössa 1 - 2 år Mörkgrå / rosa

 

 

Flätmössa 2 - 4 år Rosa / mörkgrå

  

Flätmössa 2 - 4 år Blå melerad

  

Det var lite flätmössor som blivit fotade :0) Kicki

Av Kicki - 15 september 2011 09:35

och inga lösningar på problemen .. och tandläkaren går på kurs och är tillbaka på måndag ... så då stänger vi av oros knappen och går över till stickning  i väntan på måndag ...

 

Jaha idag ska jag nog sticka på en grön liten flätmössa och göra en tofs till den rosa flätmössan som blev klar igår ... Blir det tid över så får jag väl fortsätta på några av dem ofärdiga projekten som ligger här på jobbet ... det finns ju några så inga bekymmer där inte ;0)

 

Ni får ha det så bra // Kicki

 

 

Av Kicki - 14 september 2011 21:23

det lät för bra för att vara sant :0(

 

Deppig så inåt bomben ... fick kostnadsförslaget från tandläkaren idag och visst dem fixar mina tänder .... men till vilket pris ... ett pris jag inte har i alla fall :0(

 

Suck ... det blev tungt nu ...


Ja ja ... jag får väl smälta det här igen .. så får vi se vad jag hittar på ... Inge sticka idag inte :0(  

 

Presentation

Kicki´s Gästbok

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

57 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards