Alla inlägg under januari 2013

Av Kicki - 31 januari 2013 14:31

något nytt igen :0) Jag har testat att börja ett arbete med ett restgarn, sticka 2 varv och sedan börja med garnet som jag tänkt att göra arbetet med t ex pulsvärmare eller halsdukssnurra som sedan ska sys ihop ... sticka så lång den ska vara men istället för att avm så lägger man den ändan av arbetet åt sidan och tar upp början igen ... Klipp bort restgarnet inte för nära självs arbetet och börja sedan plocka upp maskorna som kommer fram och sticka sedan ihop ändorna samtidigt som du avm :0) Jättefin kant :0)

Av Kicki - 31 januari 2013 13:04

mamma hemma :0) Med full dos av medicin så att hjärtat inte får en chans att rusa :0) Känns bra ...

I och med det så kom migränen på posten som vanligt men det är ju tur att alvedon och ipren finns ;0)

Vantarna blev tovade och klara för leverans ...

Av Kicki - 31 januari 2013 08:43

vantar igår som ligger i tvättmaskinen nu ...

Av Kicki - 31 januari 2013 08:41

får nog mamma komma hem :0) Hon hade normala värden utan att ha tagit morgon medicinen :0)

Så hon kommer att få gå på ganska hög dos och sedan behöver hon även ha några tab vid behov :0)

Men det blir nog bra det här oxå ;0)

Av Kicki - 30 januari 2013 08:06

så glada och talade om för mamma att flimret var borta ... Då sa jag till mamma att hon skulle förbereda sig på att det skulle komma tillbaka inatt för det har det gjort hittills och mycket riktigt ... Flimret var tillbaka och pulsen var hög igen ...

Sjuksköterskan trodde mamma skulle få åka hem idag men icke sa nicke ... Jag tror att mamma kommer att få flimmer varje natt det gäller bara att hitta tillräcklig dos med medicin så att den går ner på dagarna i alla fall så att det inte blir så jobbigt för henne ...

Jag lyckades i alla fall sticka färdigt benvärmarna igår ... Nu blir det duschen ...

Av Kicki - 29 januari 2013 13:00

igen ... Dem har gått in och dubblat hennes mediciner och snart får dem hennes blodtrycksbok oxå så att dem kan se att hon bara normalt har en puls på 50/55 och inte 70 som dem tycker att hon ska ha ...

Det här faksti lite roligt mitt i allt elände ... Det första dem frågar mamma är om hon röker .. Nej säger hon ... då kommer det men när slutade du då ... Hon har ALDRIG rökt så undra vad dem ska skylla hennes hjärtfel på ...

Hon dricker inte, har haft högt blodtryck en gång för 10 år sedan när hon jobbade och har bara några kg övervikt ... Pappa är diabetiker sååä hon lagar alltid nyttig mat för hans skull så var ligger felet ...

Jag tror att det är medfött, jag fick ju min första rusning för 10 år sedan och min son syntes det redan på vid 15 års ålder ... Skillnaden är att han och jag är båda rökare så vi får det tidigare ...

Så att rökningen skulle vara en orsak till hjärtfel ÄR fel men det bidrar ... Ganska logiskt ;0)

Av Kicki - 29 januari 2013 09:51

inte gått bättre på sjukhuset än hemma ... Nu på morgonen hade hon haft en puls på 140 ... Så nu väntar jag på att en sjuksköterska ska ringa mig ang planeringen för mamma ...

Snart slutar det med att jag ligger i sängen bredvid mamma ... Jag hade ju redan för 10 år sedan min första hjärtrusning :0( Suck ....

Av Kicki - 28 januari 2013 22:34

på g men jag fick en beställning på vantar idag som jag ska ta itu med inorgon ... Måste hämta garn först men här är benvärmarna på g och halsdukssnurran får vänta som vanligt :0)

Presentation

Kicki´s Gästbok

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

57 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards