Alla inlägg under maj 2012

Av Kicki - 31 maj 2012 16:10

Hela veckan har nästan gått och vad har jag gjort igen då ....

 

Jo, jag monterade ihop min hammock ;0)

  

Visst är den bara föööör söt ;0)

 

Sen renoverade jag lite betongskor ...

  

Dem blev som nya igen :0)

 

Sen planterade jag lite blommor ....

  

och sedan lite fler ;0)

  

Allt det här ska stå i en rabatt så småningom tillsammans med mina tomtar och troll :0) Fast vi måste bygga rabatten först MEN om jag inte köper blommor nu så finns det inga sedan när jag behöver dem så därför får dem vackert stå vid staketet och vänta ;0)

 

På kvällarna har jag stickat lite .... har stickat färdigt bakstycket på min tröja och är nu på andra nystanet på framstycket så det är en bit kvar ... Jag ska lyckas med framstycket oxå ... har inte gjort så förut så det ska bli spännande och se om jag får till det :0)

 

Det blev även en virkad duk här i mellan .....

 

Jag har även varit duktig och pratat med farbror doktorn ... dem tror att jag kan ha något hormonfel eller om det inte är det så är det nog den lilla pumpen som krånglar med mig :0( Men jag skaaaaa ringa och kolla mig ... någon gång i alla fall ....

 

Nej nu ska jag nog äta lite middag och sedan fortsätta att sticka ... ute regnar det så det är bara att sticka på :0)

Av Kicki - 27 maj 2012 22:24

jo jag har ...

 

* Staplat en j...vla massa plattor som låg över hela baksidan

  

Min sambo har börjat sätta upp andra halvan av staket och så här blev vårat hörn som vi ska ha till paveljongen som vi köpte för 2,5 år sedan :0)

  

Mitt jobb saknas förstås fortfarande ... målningen :0) Men det har vi hela sommaren tid för ... Sen ska det ju bli lite altangolv därför ligger grushögen där.

* Sen har jag fotat min s k Irving sjal fast den har lite annorlunda kanter.

  

Den hänger på min misshandlade syrén som har tagit sig :0)

 

* Sen har jag även ätit av denna OTROLIGT goda tårta som min dotter gjorde till sin mamma :0) Tack Sabina :0)

  

Den är gjord på jordgubbar, vaniljkräm och vattenmelon ... MUMS :0)

* Sen har jag njutit av att få se mina söta gummor och gubbar som inte riktigt var klara men som ska stå i min sk rabatt när det blir klar någon gång :0)

  

Dessa har alltså min dotter gjutit till mig i betong :0)

 

* Till sist så har jag även stickat lite på min tröja. Håller på med 4:e nystanet på bakstycket och jag vet att det går åt 6 st så lite över hälfen är stickat i alla fall ....

 

Jaha och nu ska jag väl fortsätta att sticka lite till i alla fall innan det är dags att sova igen .. Fast nu läser jag ju en bra bok oxå så då måste jag orka läsa lite i den oxå :0) Jagad av lögnen av Nora Roberts förstås. Jag bara älskar hennes inbundna böcker ... Pocket böcker är det föööör mycket kärlek i men dem inbundna händer det lite i så .. sticka lite och sedan läsa :0)

 

Natti natt ...

Av Kicki - 25 maj 2012 15:19

längre .... så IDAG började jag sticka på en tröja till mig i garnet Fresco ... Jag stickade ju 2 st förra sommaren till mig och jag bara älskar tröjorna så idag när jag hade den gröna på mig så kunde jag inte hålla mig längre ...

 

Nu har jag börjat på en lila melerad tröja till mig, stickar lite flätor och mosstickning den här gången. Så det lär väl dröja innan det kommer foto på den .... jag vill ju ha så långa och stora tröjor så det tar ju lite tid innan dem blir klara :0)

 

Igår lyckades jag i alla fall virka färdigt min Irving/kicki sjal ... Det är en irving sjal men jag har gjort lite annorlunda kanter på den. Ska försöka hitta ett bra sätt att fota den så får ni se den sen vid tillfälle.

 

Snart får jag gå hem men jag ska fortsätta sticka lite till innan dess ;0)

Av Kicki - 22 maj 2012 22:37

det har jag massor ibland ;0)

 

Idag när jag satt och virkade ... ensam ... på baksidan så började hjärnan att galoppera ... som vanligt när jag är ensam ...

 

Jag och min granne fick ju inte ha 180 cm höga staket för kommunen och föreningen så vi satte ju upp 120 cm höga staket precis enligt lagar osv ...

 

Men helt plötsligt ploppade den här tanken upp och då var jag ju tvungen att testa den ;0)

  

Vad gillar ni den ?

 

En spalje i mitten på varje staket ... den är ju lös så det kan ju inte reglerna sätta stopp för eller ....

 

Tjusigt med en blomma som klättrar upp sedan .... men först ALLT det andra :0)

 

Men tanken dök ju upp så då måste jag ju prova och ska fråga vad grannen tycker om det imorgon när hon kommer hem :0)

 

Nu tillbaka till virkningen ...

Av Kicki - 22 maj 2012 14:39

har det blivit oxå :0)

Vit / grön mel duk

  

Vit / blå mel duk

  

Vit / lilamel duk

  

Sen blidde det lite barn mössor oxå :0)

Klarblå storlek 10 - 14 mån

  

Ljusblå mel storlek 10 - 14 mån

  

Lila / rosa storlek 10 - 14 mån ( tror jag )

 

Nu ska jag nog göra sådant där tråkigt som bokföring och ikväll blir det rabatt runt syrenbusken som överlevde och även den på framsidan tog sig så jag är jätteglad för det :0)

Av Kicki - 22 maj 2012 14:34

Jippiiiii :0)

 


Så här kommer det att bli runt heeeeela tomten så småningom :0) OM inte föreningen yttrar sig förstås ...

 

Nu är det baaaaaara 9 låga och 2 höga staket + en grind att måla ... vad gillar ni det då :0(

Sen ska jag måla alla stockar som ska vara runt alla rabatter oxå ...

Sen ska vi jämna marken när grävaren är lagad ... förhoppningsvis under veckan nu ...

Sen blir det sätta upp staket ...

Till sist så blir det altan bygge ...

Då börjar vi närma oss slutet på tomten ... fast lite plattor och lite gräs ska väl dit oxå ;0)

Med andra ord så får jag njuta av baksidan NÄSTA sommar ;0)

Av Kicki - 20 maj 2012 22:44

men nu är HALVA staketet färdig målat :0)

 

Det ska bli skönt med lite målar vila nu. Min kära sambo har inte köpt resten av staketen ännu så det blir vila då :0) Vi ska bara sätta upp den sista staket biten så får ni se hur fint det blir MEN det är bara början på våran baksida.

 

Om grävaren blir lagad imorgon så kanske den kommer hem och då ska det fyllas igen och jämnas ut lite. Men först ska sista staketbiten på plats :0) Efter det har vi inte planerat ännu men det är ny altan och rabatter och förråd som ska till så något blir det :0) Mitt i ska även resten av staketen upp ...

 

En duk blev i alla fall klar idag och nästa är påbörjad ... Måste ta mig i kragen och fota ...

Av Kicki - 19 maj 2012 22:19

var t o m tvungen att tänka till för att komma på att det var lördag idag .... suck säger jag bara.

 

Ja ja , jag målar för fulla muggar ... hinner inget annat. Däremot så har jag provat min nya iphone och den tar väldigt bra bilder och man har ju jämt med sig den så det var en väldigt bra investering ...

 

Här en bild på Daizy som ville ta en fika paus i målandet ;0)

  

När vi var hos mormor igår så provade Leah gammelmorfars hatt och så här såg hon ut i den :0)

  

Inte tokigt alls :0)

 

När det gäller stickning och virkning så är jag såååå trött på kvällarna när jag kommer in att jag knappt orkar göra något ... men jag har en mössa på g, en duk ligger på sträckbänken, en till duk är på g och ett par pulsvärmare ligger oxå på bordet. Så projekten är många men det svåra är att orka avsluta dem :0(

 

Men men snart är halva staketen målade, tror att vi blir klara imorgon ... sen får jag nog vila lite från målandet. Men idag när jag målade så var det 2 grannar till som kom fram och ville ha likadana staket som vi så nu är vi uppe i minst 3 grannar som vill ha likadant ... så det är nog bäst att vi skyndar oss på att köpa resten av staketen innan dem tar slut ....  Jag får väl måla dem när jag orkar sen. Kan ju stå på min egen tomt och allmänningen då istället för hos grannen som nu :0)

 

Bilder kommer som vanligt senare även på färdiga halva staketet ;0) Båda våra misshandlade syrenbuskar som flyttades har nu tagit sig även fast dem är nerklipptar från ca 3 m till 1 m så kommer det nya små skott på dem jiiiiiippppiii . Dem klarade sig :0)

 

Nej nu ska jag titta på en virkning .... eller så blir det Tetris på min Iphone ;0)

Presentation

Kicki´s Gästbok

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

57 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards