Alla inlägg under september 2011

Av Kicki - 14 september 2011 15:31

Idag fick jag hem garnet som man FINGER STICKAR halsduks tuber eller halsdukar av och fort går det ... Den här tuben tog inte mer än en timme att göra eftersom det var den första jag gjorde ... nästa går nog fortare ..

   

 


 


 

 


Av Kicki - 14 september 2011 09:33

vad ska jag hitta på då ... hmmm

 

Det får bli sticka färdigt 2 varv på en flätmössa jag gjorde igår kväll när garnet tog slut ... 2 varv kvar :0( Ja ja det är bara att bita i sura äpplet och börja på ett nytt nystan ....

 

Sen ska jag fortsätta på en annan flätmössa som jag började på imorse. Vet inte om jag börjar på en disktrasa till mig oxå men det får vi se. Projekt finns det ju att välja på ;0)

 

I måndags beställde jag fingervirkar garn .... man gör halsdukar och tuber av det och dem blir jättefina, ser ut som flätor. Jag hoppas att det kommer idag eller tors/fredag. Liten nyhet i alla fall ;0)

Av Kicki - 12 september 2011 23:27

Jag har aldrig stickat en disktrasa förut men nu har jag gjort det och så här ser den ut :0)

  Den här är stickad i Soft Cotton, med andra ord 100 % bomull, ska försöka hinna skriva ner mönstret imorgon. Den var lätt och ganska rolig att göra och nu ska min mamma på testa den och se om den blir godkänd eller inte.

 

*** Mönster på disktrasa ***

Garn : 1 nystan Soft Cotton

Stickor nr 4

 

Lägg upp 44 maskor och sticka 1 avigt varv

Varv 1 : Lyft den första maskan avigt med tråden framför arbetet, * 1 r och 1 av * varvet ut och avsluta med en rm.

Varv 2 : Lyft den första maskan avigt med tråden framför arbetet, sticka sedan alla m avigt.

 

Upprepa varv 1 - 2 tills du tycker att den är lagom stor och avsluta med att avmaska från rätstidan ( varv 1 )

 

*** Mönster i tunnare bomullsgarn ***

 

Garn : Nova

Stickor nr 3

 

Lägg upp 61 m och sticka lika som mönstret ovanför.

 

// Kicki


Av Kicki - 12 september 2011 20:28

har precis varit hos stackars mamma och gapat av mig .... Hon är snäll hon som orkar lyssna på mig :0) Väldigt glad och tacksam att hon finns för mig :0)

 

Kostnadsförslaget till tandläkaren kom idag .... En klumpsumma that´s it ... Jaha men jag vill veta vad det och det kostar osv .. Inte en j....vla klumpsumma .... Så det var bara att kasta sig på mailen och tala om det för dem så vi får se vad som händer imorgon då ... + att han hade ju rååååkat att missa vad jag ville ha och inte vad han ville .... Det var ju ovanligt :0) Nej upp till fight skam den som ger sig ....

 

Nu ska jag sätta mig och lugna ner mig genom att sticka min första disktrasa ... har aldrig gjort det så jag måste ju prova ;0) Kicki

Av Kicki - 11 september 2011 23:53

Det blev även en modell av flätbarn mössa :0)

  Jag skulle tro att den här mössan är lagom till från 4 - 8 år kanske, vet ju inte när jag inte har någon modell hemma :0(

 

Men nu är det sängen som gäller för min del :0) Kicki

Av Kicki - 11 september 2011 14:46

Nu äntligen blev den klar :0)

  Känns skönt med bara 1 jobb på vardagsrumsbordet igen. Förra veckan var bordet belamrat med projekt ... Saknar en korg som jag kan ha min handarbeten i med handtag så att jag kan förflytta den fram och tillbaka :0( 

 

Någon gång hittar jag väl en ... har letat nu under sommaren så fort jag har varit någonstans men icke sa nicke ...

 

Nu ska jag fortsätta på den nya babyfilten, den som blev klar igår ligger på sträckbänken och sedan ska jag även fortsätta på barn mössan jag började på förra veckan så nog finns det alltid att göra :0) Kicki

Av Kicki - 10 september 2011 23:40

Den första blev mörkgrå och rosa i storlek 1- 2 år så den var liiiiite liten till Leah som blir 2 år nu i början på okt och så här ser den ut.

  Jag tycker dem är jätte söta :0)

 

Nästa blev en  lila randig sådan ...

  Lika söt den :0)

 

Den tredje blev rosa/grå/vit/svart ...

  Jag fick bara kvar den i lite mörkare grått när dottern hade gått hem :0) Så Leah fick med sig två nya mössor till vintern. Dessa är ju stickade i Raggi så dem är jättevarma och goa. Sen har dem ju även en uppvikt kant längst ner vilket innebär att det är dubbel värme för öronen vilket är bra om det blåser kallt i vinter. Då håller det värmen då med. Med andra ord en underbar mössa :0) Sonen bodde i sin mössa hela förra vintern och fråga inte hur många gånger han tvätta den ... men han gillade den jättemycket.

 

Helt klart min favorit mössa ... Men nu ska jag börja på en till babyfilt så jag har inte tid att sitta här ;0) Kicki

Av Kicki - 10 september 2011 23:35

Först och främst så tog min dotter KÖRKORTET idag GRATTIS gumman :0)  Det har liksom inte legat på högsta prioriteringen för henne men nu när bebis nr 2 är på väg så var det dags och hon fixade det :0) Jättestort GRATTIS till dig ...


Sen var det Fest i byn här hemma i Bro med pompa och ståt :0) Vi var bara ner en sväng och tittade på marknadsstånden och det var trevligt. Dem hade tur med vädret i alla fall alla, strålande solsken. Hörde att Tony Irving skulle ha haft dansuppvisning men jag var hemma och stickade flätmössor istället ;0)

 

Sen var det stormiddag här hemma för att fira Sabinas körkort. Så hela familjen var samlad.

 

Nu har jag precis virkat färdigt den 3:je babyfilten. Ska lägga den på sträckbänken imorgon och fortsätta på min bolero jag håller på med. Efter det blir det börja på ny babyfilt och fortsätta på en flätmössa i barnstorlek :0)

 

Nu ska jag lägga in lite bilder på flätmössorna // Kicki

Presentation

Kicki´s Gästbok

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

57 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards