Alla inlägg under augusti 2011

Av Kicki - 31 augusti 2011 10:29

är som en luftballong ... sakta men säkert så fylls jag med luft, ork och glädje och när jag börja flyga riktigt bra så är det någon som sticker hål på mig med en nål .......... och all luft försvinner och jag faller med världens hastighet ... sen är det bara att börja om från början igen ..... när ska detta få ett slut ...

 

Jag vågar aldrig ropa hej, jag vågar aldrig tala om att jag är nöjd med det jag har för då är det alltid någon som sticker hål på mig ..... Så ibland känns det som att det är bäst att vara tyst, hålla sig i bakgrunden osv då kanske det inte händer något .... Fy ... ingen bra dag idag inte // Kicki

 

Ps ! Men luften kommer tillbaka igen ... sakta men säkert ....

Av Kicki - 30 augusti 2011 21:37

Suck ... Det har tagit tid eftersom det har funnits en hel del pappers jobb med loppisen. Men nu är det fullbokat och papprena börjar bli klara, en polisansökan och en annons till så är det oxå klart. Ev skriva upp folk på reservlistan ... så nu en bild på babyfilten :0)

  Den här blev 55 x 61 cm och det tyckte jag var helt okey till en vagn. Så så stora får dem bli .. punkt och slut ;0) Nr 2 blev en rosa som tydligen är omöjlig att fota ... så den blir inte det helt enkelt ...

 

Idag är det tomt ... inga marsvin att mata eller lyssna på under natten :0( Dem flyttade hem idag .. Åhh vad jag kommer att sakna dem ... Nästa sommar blir det ju inga heller för då ska vi ju renovera om hela baksidan .. är det tänkt idag i alla fall ... men det är låååååångt till nästa vår så i det här huset vet man aldrig vad som händer mer än att det man planerar inte blir av ... så då vet ni att det säkert inte blir någon ny baksida nästa år heller .... Jag har ju redan väntat 2 somrar så då får jag säkert vänta lite till MEN man kan ju alltid hoppas ;0)

 

Nu ska jag nog försöka börja på en ny bolero. Ska lägga upp alla maskor i alla fall innan jag går och lägger mig. Vill gärna ha med mig några på loppisen :0)

 

Nu stickning // Kicki

Av Kicki - 29 augusti 2011 23:08

Jag hinner inte med ... tiden rinner som vanligt ifrån mig. Inatt låg jag och grubbla till kl 03.00 och inte blev jag klokare för det :0)

 

Loppisen går bra, vi lade in en intresseförfrågan i tisdags och i onsdags började vi boka in bord till loppisen och IDAG har vi bara 4 bord kvar ... Alla är nästan slut. Helt otroligt, inte trodde jag att det skulle vara ett så stort intresse ... Nog för att folk har frågat mig eftersom jag brukar åka på marknader men i alla fall ... Nu får vi se hur det löper på om det går bra så kanske det blir fler :0)

 

När det gäller virkningen så håller jag på med babyfilt - prototyp 3 ... Den första var fyrkantig - helt okey men ändå. Den andra blev rektangulär oxå helt okey men inte nöjd fullt ut så nu får vi se hur den tredje blir ... Känner bara att jag inte har tid att göra prototyper nu utan nu ska det produceras saker till loppisen ... Men men vi får se om den blir klar imorgon ...

 

Idag berättade min granne att hon sett 2 grävlingar utanför våra dörrar på framsidan ... snacka om panik ... jag har ju marsvinen på baksidan ... hjälp. Så jag ringde uppfödaren så hon skulle försöka hämta dem imorgon ... Hoppas dem klarar natten ... Usch och fy ... det måste vara alla grönsaker som börjar bli färdiga på kolonilotterna som lockat hit dem ... Jag kommer ju ingen vart med sambon i fjällen ...

 

Men nu är det bara 6 dagar kvar så kommer han hem :0)

 

Nej det var lite om mitt knasiga liv igen ... Nu virka och lyssna på marsvinen// Kicki

Av Kicki - 26 augusti 2011 20:08

Kanske inte den snyggaste men heeelt okey tycker jag :0) Och dem blir sååå läckra se själva ....

  Nu håller jag på med en rosa en och tar emot en massa mail ang loppisen som jag håller på att arrangera.

 

För den delen så vet ni väl att ALLA är välkomna dit, båda att shoppa och att ställa ut. Vill man så kan man rensa lite hemma och ta med sig och sälja eller om man handarbetar, målar, decoupagar eller något så är man lika välkommen :0) ALLA får vara med :0) Och det är inomhus så man behöver inte oroa sig för vädret ;0) Ett bord är 120 x 70 cm och kostar 50 kr man får boka 3 bord om man vill ;0)

 

Nej nu ska jag kurera min huvudvärk och virka nästa filt // Kicki

Av Kicki - 25 augusti 2011 08:13

andningsbesvär ... suck. Astma medicin är ganska roliga ... när man är dålig så klarar man ju inte av att dra in medicinen. Den ska ju inandas ganska hårt och det är inte lätt när man bara kan ta små korta andetag ... suck. Men det lilla jag får in brukar räcka för mig :0) Så jag överlevde även denna attack ...  När min son var liten så hade han en sk ubåt som han andades i och då sprutade man in medicinen i den ... sådan skulle jag behöva när jag är dålig och försöker få i mig medicinen :0) Sonen var under året när han hade ubåten ;0)


Idag ska jag fortsätta på min virkning, den kallades för Bayersk virkning bara så att ni vet :0) Jag har redan fått en beställning på den blåa filten så det är ju bara att pinna på men det går inte fort att virka inte. Nu är väl filten 35 x 35 cm ungefär och större måste den ju bli ...

 

Sen ska jag väl även upp till mamma idag, var ju inte där igår.

 

Loppisen planeringarna går bra, vi är redan uppe 12 bokade bord och vi som tänkte att det skulle vara en liten loppis men det blir Finnsta skolans matsal den 25 sept och alla är välkomna att stå där. Maila mig vid intresse. Hantverkare är lika välkomna som loppis borden :0)


Nu ska jag mata marsvinen // Kicki

Av Kicki - 24 augusti 2011 17:51

.... virkning ... vet inte vad det heter men det heter något speciellt ;0) Så här ser det ut just nu i alla fall ...

  Dessa SKA bli bebisfiltar OM jag lyckas ;0) Det var inget man bara så där lärde sig utan jag måste hela tiden ha en mall att titta på ... än så länge i alla fall.

 

Jag sa till min kund att jag måste göra nya i olika färger bara för att komma ihåg hur jag börjar ;0) Man får ta 2 varv varje dag för att inte glömma ...

 

Jag har även åtagit mig att arrangera inomhus Loppis med även Hantverk så datumet blir den 25 sept för det. Lokalen beror lite på hur många vi blir men det blir i Bro i alla fall. Försöker få in lite intresseanmälningar just nu.

 

Idag blir det virka filt ... ingen cykel till mamma ... måste virka innan jag glömt bort allt igen ;0) Kicki

Av Kicki - 24 augusti 2011 17:49

blev klar igår och så här ser den ut :0)

  Helt okey så nu kan jag göra flera i andra färger även i detta garn. Jag fick ju göra om storleken i det här garnet för det var tunnare // Kicki

Av Kicki - 22 augusti 2011 22:49

usch säger jag bara .....

 

Först och främst slutar alla leverantörer med bra garner och var ska man hitta nya någonstans ... Alla nya garner som kommer nu är konstiga ... tycker jag ... med andra ord inga roliga alls ... Så vad ska man köpa in istället för dem som utgår när det inte finns roliga nya garner ...

 

Någon som har bra förslag .......

 

Sen berättar en person till mig att dem ringt öron mottagningen eftersom det har tagit 2 veckor sedan remissen skickades in och ingen svarat ... Ringer för att boka en tid för att få örat rensat ... obs ... personen ifråga kan inte ringa själv eftersom den inte hör något .... då måste man boka en tid för hörselprov innan man kan göra en öronrensning .... Hallå hur dum får man va ... hur ska man kunna göra ett hörselprov om man inte ens kan ringa ett samtal ...... Puckon säger jag bara ...

 

Sen försöker man beställa doftprover utan att lyckas ... Man ska fylla i ett nummer ... ehhhh man kan inte fylla i något nummer utan det är kryss rutor ... hur gör man då ...

 

Sen regnade det ju förstås imorse så jag var tvungen att ringa pappa om skjuts ... tror ni inte att det även regnade när jag skulle hem ... jo men där emellan var det uppehåll ....

 

Till sist så skulle jag börja virka kanten runt boleron jag håller på med ... ja ett varv fick jag repa upp 3 ggr innan jag kom förbi det varvet ...

 

Med andra ord en helt UNDERBAR dag :0) nooooooot .....

 

Bara för att jag har varit så sur och irriterad idag så har jag inte virkat eller stickat en enda maska på jobbet heller :0/

 

Nej nu ska jag försöööööka virka lite till ... Criminal minds börjar ju nu :0) Kicki

Presentation

Kicki´s Gästbok

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

57 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards