Alla inlägg under oktober 2011

Av Kicki - 31 oktober 2011 18:22

och imorse var jag svullen i ansiktet ... men det var inte så konstigt ... Igår kväll så bara rann det var ur munnen på mig så fort jag rörde mig ... Helt otroligt och illa smakar det ...bläääää

 

Idag hämtade mamma ut min antibiotika så några dagar till så ska det väl äntligen vända ... Min tandläkare är lite rolig, mailade idag och frågade om det hade vänt ... Hallå jag har tagit 2 antibiotika tabletter idag vad tror han ... fråga på onsdag så kanske det har slutat att välla över i munnen ... det tar ju faksti 3 dagar innan ab har börjat verka .... Suck vet han inget eller ?

 

Idag när jag kom hem från mamma så var jag sååååå trött på var smaken i munnen ... varje steg man tog så vällde det över i munnen .... hualigen ... så jag bestämde mig för att äta någon mat med krydda :0) Så det blev faksti korvstroganoff med ris och det var mums ... det smakar fortfarande gott i munnen ;0) Fast ... det tog lite tid att äta den men det är ju bara bra för matsmältningen har jag hört ;0) Det var ju faksti bara att svälja och inge att tugga så det gick ganska bra ... det tar nog sin lilla tid innan man lär sig ordentligt.

 

Först måste jag i alla fall se till att alla infektioner är borta innan jag kan börja använda tänderna ... Så jag kommer nog att blir borta hela antibiotika kuren 10 dagar ... kanske att jag har öppet en stund på tors och fre nästa vecka ... Det beror på om jag måste åka in och fila till lite skavsår osv men eftersom gomen flyttar sig hela tiden under infektionernas lopp så är ju det lite svårt att kolla .... får vänta tills nästa vecka med den saken ...

 

Nu ska jag sätta mig ner och mysa med stickning och film ... Lite senare ska jag även svalka av munnen med glass mums :0)

Av Kicki - 30 oktober 2011 17:33

sen stickade jag ju även klart benvärmarna till en vuxen och så här ser dem ut.

 

  

Dessa stickar jag även upp på beställning i önskad färg. 

 

Nu ska jag sätta på en ny film, krypa under täcket och fortsätta med mina tubraggsockor som närmar sig slutet :0) Kicki  

Av Kicki - 30 oktober 2011 17:30

Här kommer en bild på dem lila barnbenvärmarna som jag stickade klart igår.

 

 

Dessa är stickade i storlek 3 - 6 år och är ca 30 cm långa. Pris 80 kr för dem.

//Kicki

Av Kicki - 30 oktober 2011 17:26

säger mina tänder ....

 

Det har alltid varit så att om man har rört dem så har något hänt ... så även denna gång. 9 tänder drogs ut och  minst 3 har sett till att jag har fått infektioner ... suck. Men det var inget nytt för mig inte ... det var tandläkaren som inte trodde på mig så IMORGON får jag antibiotika ... men inte förrens då. Jag fick ju redan feber i fredags och sedan har den kommit till och från hela tiden och framför allt på kvällarna och varet det bara rinner ut i mellan varven ... blääää.

 

Så nu ikväll ska jag försöka äta glass så att jag får lite bättre smak i munnen och känner kanske någon god smak oxå :0) Är trött på alla naturdieter ... Glass är ju flytande i alla fall :0) Det är bara synd att man redan fryser så dant av febern men men jag får väl bädda ner mig lite extra under alla täcken och filtar ;0)

Av Kicki - 30 oktober 2011 11:36

fick sova i flera timmar på rad ... Det var skönt. Somnade igårkväll vid halv 12 och vaknade inte förrens halv 6 och då var det bara upp och trycka i sig värktabletter och ner i sängen igen :0) Men skönt att få ha sovit så länge sen i onsdags, behövdes.

 

Vaknade nästa gång halv åtta igen och då åt jag frukost .... surplade frukost en naturdiet, sen en kopp kaffe. Sen började den stora saken igen ... Borsta tänderna .... Jag gjorde det första gången igår och nu blev det andra gången och vad underbart var smakar alltså ... fy faaaaaan säger jag bara.  Båda gångerna hulkar jag som en tok .... fast jag får ju bort och tillbaka gomen jättefint men varet som bildas under är nog bland det värsta jag varit med om ... Jag har nog en infektion på min högra sida som ger svullnad och feberstegring för mig. Får väl se om jag mailar tandläkaren imorgon, inga apotek är ju öppna nu så det är bara att bita ihop ... Fast det gick bättre idag än igår så det är alltid något positivt och jag mår bra på morgonen och sämre på eftermiddagen.

 

Så jag fortsätter med att ta timme för timme ... ska försöka fota några benvärmare som blev klara igår och sedan fortsätta att sticka på min långa tubraggsocka som saknar par :0)

Av Kicki - 28 oktober 2011 14:06

Då har dotra min fått 2 par benvärmare att välja på ...

 

Det paret hon inte väljer blir till salu sen.

 

Nu ska jag nog gå och vila lite ... käkarna är helt bortdomnade idag :0(

Av Kicki - 28 oktober 2011 08:29

i Batman ... Jättestel i ansiktet men det är väl inte så konstigt ... Jag fick i alla fall sova några timmar så det var ju skönt. Kinden kunde jag låsa fast nu genom att bita ihop tänderna så den inte landade i kläm :0)

 

Idag ska jag väl försöka sticka ett par till benvärmare i Leah´s storlek så får dotra välja vilka hon vill ha ...

 

//Kicki

Av Kicki - 27 oktober 2011 16:05

så sov jag inte mycket ... tungan hamnade i kläm bland alla tänder ... det spelade ingen roll hur jag än hade huvudet så var tungan jämt i kläm eller ena kinden ... suck men det var okey ändå :0)

 

Däremot så mådde jag fortfarande lite illa imorse men nu tror jag att det känns liiiite bättre i alla fall.

 

Min kära sambo lämnade mig som gräsänkling igen så nu är det film och stickning som gäller ända tills nästa söndag då han kommer hem igen och jag ska vara hemma heeeeela veckan och bara ta hand om mig :0) Det var inte igår inte som jag tog hand om mig själv ...

 

Nästa steg är att försöka få ut protesen och sedan att sätta tillbaka den ...ajajajajaj ... men det blir inte förrens i helgen någon gång så tandköttet får läka lite till innan jag börjar peta där ....

 

Ska bli intressant och se om man ev skulle kunna gå ner lite i vikt nu när man bara dricker flytande föda i några dagar ...

 

Hade besök av dottern idag och då kom det en liten fin förfrågan att om jag hade gjort färdigt dem rosa/lila benvärmarna ännu .... så hon kunde titta på dem till Leah .... så nu har jag börjat på dem. Ett par benvärmare till Leah i rosa/lila/vitt ... Nej nu till en ny film och benvärmare // Kicki

Presentation

Kicki´s Gästbok

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

57 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards