Alla inlägg under september 2011

Av Kicki - 9 september 2011 21:01

Jag bara älskar dessa flätmössor :0) Den här är stickad i en av dem nya Raggi färgerna :0)

  Älskar dem ;0) blir så otroligt mjuka och goa ...

 

Nu stickar jag flätmössa till lilla Leah, en kort modell. Första prototypen klar och andra på g ... ska fortsätta med den nu// Kicki

Av Kicki - 9 september 2011 10:53

Börjar bli sams nu ... tror jag ... Har lite svårt att få in rätt ljus eftersom ljuset är olika på mina datorer. Bilderna blir mörkare på datan på jobbet såg jag men dem såg okey ut på laptopen hemma så det är lite olika. Däremot så var det jättesvårt att få till röda och cerisa toner nu :0( Är det inte det ena så är det det andra men jag hoppas att ni ser nu i alla fall :0)

 

Just nu stickar jag på flätmössor inför vintern :0) Tycker dem är så otroligt härliga // Kicki

Av Kicki - 7 september 2011 13:50

på kameran så vi får se hur bilderna ser ut när jag kommer hem :0/

Av Kicki - 7 september 2011 11:25

Jaha då har man varit duktig och kom ihåg kameran ... vad gör kameran ... jo den kan inte ens fokusera bilden ... den kan inte fota lila ... HATAR verkligen kameror ... så vad gör jag nu ????

 

Jag behöver en kamera som kan fota stillbilder ... hur svårt kan det vara ... Blir vansinnig :0(

Av Kicki - 6 september 2011 22:50

I helgen gjorde jag ett par till tofflor av den nya varianten och så här ser dem ut...

  Dessa är plommonlila med ett pälsgarn som är blandat med lila och vitt :0) Storlek 39/40 den här gången. Dem ska oxå med på loppisen.

 

Ikväll håller jag på med att virka på en babyfilt, virka kanter på en bolero och började på en ny så lite projekt har jag att variera med ;0) som vanligt ... Men nu är det snart dags för sängen. Det har varit en händelserik dag och det känns i kroppen. // Kicki

Av Kicki - 6 september 2011 16:32

mitt tandläkarbesök :0)

 

Måste säga att tandläkaren var riktigt trevlig, nästan lite mesig ;0) Jag är rädd men inte sååååå rädd ;0)

 

Han sa i alla fall inte ... glöm det eller du får åka utomlands ... Utan det kom...  jag förstår ditt dilemma och jag förstår varför du vill ha det som du vill MEN orkar du och vill du lyssna på mitt förslag obs det är du som bestämmer men jag vill ändå ge dig ett förslag :0) Han fråga så då fick han berätta om sina broar :0)

 

Så nu är det bara att vänta på kostnadsförslagen han skulle ge ... kanske på fredag men sen kommer det säkert att ta 2 veckor innan jag vågar öppna brevet ....

 

Slutsumma är att det gick bra idag så butiken är öppen imorgon igen som vanligt 10 - 18. Däremot så för jag lite statistik på hur många kunder jag har efter 16 på eftermiddagen för att se om det är värt att ha öppet fram till 18 varje dag ... Återstår att se .. Kicki

Av Kicki - 6 september 2011 10:01

usch ...

 

Snart är det dags att åka ... Vi får väl se vad dem här tandläkarna säger ... det blir väl som vanligt ... du får nog åka utomlands och fixa dina tänder om du vill få dem gjorda som du vill :0(

 

Hjärtat sitter i halsgropen ..... vill inte höra vad dem kommer att säga ... men jag måste ju :0(

 

Det låter så bra när man pratar med dem men sen när man kommer dit så är det något heeeelt annat som kommer så nu hoppas jag .... och blir det inte som jag vill så drar jag täcket över huvudet och vaknar om 3 år eller något bara så att ni vet det ... fy .... f.....n säger jag bara ... Håll tummarna för mig // Kicki

Av Kicki - 5 september 2011 13:49

så går alltid det andra lika dåligt ...

 

Jag hade samlat ihop nästan alla garner som skulle fotas ... vad händer då batteriet tar slut i kameran trodde jag ... men nej hela kameran gick sönder ...

 

Det går jättebra att fota garn utan kamera .... suck säger jag bara ...

 

Det här var min äldsta kamera så det är väl inte så konstigt att den går sönder men det var oxå den bästa ... Vi har två till så jag får ta med mig kameran på onsdag och försöka fota då och sedan på kvällen får jag försöka ladda ner bilderna :0(

 

Jag säger bara ... är det inte det ena så är det andra ... Suck // Kicki

Presentation

Kicki´s Gästbok

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

57 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards