Alla inlägg under mars 2012

Av Kicki - 29 mars 2012 16:03

naglarna ska torka ... Det är ju dop på lördag och då kan man ju vara lite fin ;0)

 

Idag har jag varit barnvakt, städat, levererat paket och packat några ordrar. Nu även målat naglarna ... Jag har även nålat upp en gul liten duk och börjat på en cerise en :0)

 

Kvar på schemat är ev sola, ev färga håret och ev ta den dagliga promenaden till mamma ... måste ju hålla vikten .. och det har jag faksti gjort. Jag har även råkat gå ner 3 kg till men då kan jag hamstra på helgerna :0) Mamma försöker ju göda upp mig hela tiden :0)

 

Den här gången blev det lila naglar, lånade nagellacket av dotra min ... alla mina har torkat :0( Just nu håller min bebis på att möblera om ... hennes säng ska tydligen inte stå i hörnet utan den ska tydligen stå vid köksbordet 3 m längre bort .... Suck en riktig liten busfrö ...

 

Nej nu ska jag lägga ner lite mat i blöt till den lilla så att hon inte börjar äta på huset oxå, räcker med omöblering :0)

Av Kicki - 28 mars 2012 23:01

Idag när jag gick hem från mamma vid 20.30 tiden så promenerade jag förbi 3 st paddor på vägen ... Nu ... den 28 mars ... Dem kommer ju att frysa ihjäl i helgen när dem lovat kallt igen ... stackars paddor :0(

 

Idag har jag virkat färdigt en mörklila liten duk och börjat på en gul liten duk ...

 

Jag har även hittat min inbetalare :0) Så jag ska försöka få iväg hennes paket imorgon ... blir lite svårt då jag har lovat att sitta barnvakt åt lilla Lowe :0) men som sagt var jag ska försöka ...

 

Det är dop på lördag .. och jag vet fortfarande inte vad jag ska köpa ... hatar detta .... Letat en massa på nätet men jag hittar inget :0( 2 dagar kvar att fundera ....

 

Idag lämnade jag upp papprena på byggloven jag ansökt så dem kommer till kommunen imorgon och skulle tas upp på måndag :0) spännande .... nyfiken om jag får igenom det ..... misstänker att altanen inte går igenom men men man kan inte få allt här i livet :0)

 

Nej nu ska jag titta på Criminal Minds och fortsätta på den gula duken // Nattinatt

Av Kicki - 28 mars 2012 09:03

Här kommer i alla fall en bild på den naturvita/rosa pulsvärmarna som jag gjorde här om dagen ...

 

  

En turkos duk som blev klar tidigare ...

  

En vit mindre duk ...

  

Den här är 26 cm i diameter och jag tycker den är jättesöt ;0)

Finns naturligtvis i webshopen.

 

En limegrön duk om jag inte visat den tidigare ...

  

Den här är ca 40 cm i diameter för den är virkad i ett lite grövre garn men otroligt läcker i färgen :0)

 

Idag ska jag försöka fota upp lite nya garner som kom hem i måndags, vi får se hur mycket jag hinner.

Av Kicki - 28 mars 2012 08:59

sitta i telefonen, samtala med grannar och fylla i papper för bygglov ...

 

Men nu är det gjort, ska bara kopiera 2 papper och sedan bunta ihop dem så att jag kan lämna in papprena imorgon till kommunen ... Sen blir det spännande och se vad som händer ...

 

Vi ska ju sätta upp nytt staket, bygga en ny altan, bygga vägg in till grannen och bygga ett nytt kallförråd till alla trädgårds redskap ... Så bunten med papper blev lång :0)

 

Nästa vecka får vi se hur det gick .....

Av Kicki - 25 mars 2012 23:38

suttit mest hos mamma ... Sambon har mekat grävmaskin ... suck ..

 

Fast vi var iväg och tittade på vindskydd som vi ska ha som staket ...

 

Det blir nog den här modellen och den är 120 x 180 cm. Då ser inte hundarna alla andra så att dem skäller på dem :0)    Och den lilla kan inte rymma ;0)

 

Jag virkade faksti klart min spindelsjal så den hänger på sträckbänken och när min dotter såg den så sa hon genast att hon ville ha en sådan :0) JA JA någon gång kanske ;0)

 

Jag har även stickat en pulsvärmare i svart och rött men jag har den andra kvar ...

 

Nu har jag ingen lust att gå och sova för boken jag läser är lite tråkig ... Det är en Nora Roberts bok MEN det är nog en av hennes pocket modeller och det är bara kärlek i dem och det tycker jag är liiiite långtråkigt .. En bok måste vara spännande + att den här handlar om bröllop ... jag som aldrig ens har velat gifta mig ... tycker den är jätte intressant då ... suck. Nej men har jag börjat på den ska jag avsluta den oxå så det är väl bäst att leta efter sängen och boken nu då ...

Av Kicki - 23 mars 2012 21:55

Jag har haft ett mönster på en sjal i flera år som jag har tänkt att jag ska prova att göra MEN jag har aldrig kommit så långt förrens idag :0) Så nu har jag virkat upp 1 nystan och kan naturligtvis inte fortsätta för jag tänkte bara prova ... och nu vill jag ju se hur den ser färdig ut .... suck .. Jag tror att dem säger att man virkar spindlar :0)

 

Så en bild kommer på min sk spindelsjal så småningom när den blir klar ...

 

Imorgon ska vi iväg och leta efter vindskydd och staket ... hittade en förut som jag ville ha MEN då har dem naturligtvis slutat att tillverka den :0( Min vanliga otur ... så imorgon blir det leta järnet efter något jag gillar och det brukar inte gå så bra tyvärr och definitivt när jag VET att jag MÅSTE hitta något ... suck ...

 

Jag såg här om dagen en annan sjal som jag vill göra MEN den kommer jag att prova att göra när jag är pensionär ... läste första raden ... lägg upp 481 m ... då bestämde jag att den tar vi när jag är pensionär :0)

 

Nej nu ska jag sticka lite pulsvärmare då eftersom garnet tog slut ... Natti natt ....

Av Kicki - 22 mars 2012 19:43

Här kommer en bild på den vit/rosa vårmössan :0)

 

  

Den ligger naturligtvis upplagd i webshopen :0)

 

Här kommer en bild på den aprikosa duken ...

 

  

Den ligger oxå upplagd i webshopen :0)

 

Just nu ligger den limegröna duken på sträckbänken ... så jag ska fortsätta på mina vit/rosa pulsvärmare. Imorgon kommer leveransen från Järbo.

 

Nej nu ska jag sticka lite så jag kommer framåt någon gång ;0)

Av Kicki - 21 mars 2012 15:45

och njuta av det otroooooligt vackra vårvädret ...

 

Idag beställde jag virkgarner från Järbo, den nya big verona kampanjen och lite påfyllnad av tindra och lady. Jag skulle tro att det kommer på fre eller måndag.

 

När jag kommer hem ska jag äta, promenera upp till mamma i det fina vädret och sedan ska jag hem och virka en duk i limegrönt :0) Jag är bara tvungen att göra det för det är en så häftig färg ;0)

 

Imorse så stickade jag färdigt den ena pulsvärmaren så nu är det bara den andra kvar på den ...

 

Jag har fått in en inbetalning som jag inte vet vem den kommer ifrån, känner du dig träffad hör av dig. Den kom in igår. Tala om vilken summan är ...

 

Presentation

Kicki´s Gästbok

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

57 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards