Alla inlägg under juni 2012

Av Kicki - 28 juni 2012 15:53

så här blev den ...

 

Från en annan vinkel ...

 

Ett tredje kort ...

 

och ett sista kort ...

 

Så blev riktigt nöjd med den :0)


Nu är det spaljé och rabatt dags ... altan och paveljong blir till sambon´s semester sen ...


Jag har målat lite tegelpannor så att dem är klara att dekoreras när jag känner för det och sedan har jag tovat lite tofflor och börjat på ett par nya, turkosa den här gången .. Det gäller att bygga på lagret till vintern ...


Det börjar även bli dags för vantar :0( Ja ja jag får väl sticka några sen om inget annat kommer i mellan ;0)

Av Kicki - 26 juni 2012 22:42

men jag har stickat några tofflor ... i regnvädret :0(

 

Jag har även ett part turkosa/oranga på tork ... Sitter och stickar ett par marin/röda/vita just nu ...


Imorgon kväll ska jag fylla i mina tomtar och troll med sand och ställa ut dem i lådan :0) Hoppas på lite uppehåll imorgon kväll i alla fall ...


Nej nu ska jag borsta vovven så att hon får gå och sova.

Av Kicki - 23 juni 2012 22:21

sen har jag ju även virkat lite på kvällarna ;0)

Här kommer några bilder på grytunderläggen jag gjort på sistone ...

Svarta/vita/gråa

 

Här kommer ett par turkosa/vita/beiga

 

Jag har även virkat ett par rosa/vita/beiga till mamma men dem fotade jag aldrig.


Sen har jag faksti även virkat lite dukar .. närmare bestämt en rosa, en beige, en svart, en limegrön, en riktigt mörk lila och en turkos ...


Så lite pysslar jag med även på kvällarna ;0) Imorgon ska jag försöka lacka 3 tegelpannor som jag gjort oxå och sedan försöka fota dem när dem torkat :0)


Ikväll blir det lite virka sjal ... ha det så gott till nästa gång :0)

Av Kicki - 23 juni 2012 22:14

nästan sedan jag skrev sist ...


Vad har jag gjort då ... jo jag har målat mammas ekorre .. den var helvit när den kom till mig ...

 

Sen igår var vi hos mamma och fikade och åt gott allihop .. Vi åt bla den här sejen som min sambo fiskade upp i  Norge nu när han var där ...

 

Sen blev även vårat staket heeelt färdig snickrat med grind och allt ...

 

Så nu är det baaaara målningen kvar på det ...

Sen började vi på min sk " BLOMLÅDA "

1 : A lagret klart

 

Sen kom andra lagret :0)

 

Så nu ska vi bara fylla igen denna lilla " blomlåda " som är 6 x 1,35 m lång ;0)


Så imorgon ska vi iväg och handla lite så att vi kan börja fylla igen den lite ;0)

Av Kicki - 17 juni 2012 08:56

Min dotter ville ha en så då gjorde jag den här till henne ...

  

När hon såg den så tyckte hon att det skulle vara fint med 2 och den andra skulle vara mörk längtst ut ... så då blev det dessa som hon fick av mig ....

  

Eftersom dottern fick några så måste ju även mamma få någon så till henne blev det den här :0)

  

Det är hennes färger :0)

 

Sen blev det visst några till salu oxå ;0) ...

 

Turkos/lila/vit

  

Lila/mörklila/vit

  

Gröna toner

  

Blåa toner

  

Så nu är jag lite trött på grytunderlägg ...

 

Det ösregnar här hemma så det blir inge måla här inte ... Jag har mammas ekorre som väntar på att få lite färg på sig ... den har blivit solblekt ute så jag kanske ska ta itu med den eller så hittar jag på något annat ...

 

Diva har varit dålig i sin mage hela veckan men nu tror jag att jag har lyckats få ordning på den ... vet inte ännu  men så småningom får jag väl se det :0)

 

Nej nu ska jag sätta fart med något i alla fall ... lite sugen på att sticka ... har ju bara virkat på sista tiden ...

Av Kicki - 14 juni 2012 12:56

Här är en till mig som jag ska ha under askkoppen på spisen ...

 

  

Den är 18 x 18 cm.

 

Den här är till salu och är liiite större ca 22 x 22 cm

     

Den är alltså turkos / svart / vit

Maila vid intresse :0)

 

Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra om jag gör en ny eller fortsätter med mina ofärdiga projekt :0)

Av Kicki - 14 juni 2012 12:53

Här en bild på dem ...


 

Det var visst något troll som viskade att det var min dag idag så den här fick jag idag av mamma och pappa ;0)

 

Undrar om jag fick den för att dem vill komma och fika ???? Hmmm dem kanske kan få smaka en liiiiiten bit då ,0)

Av Kicki - 11 juni 2012 12:24

sitter på jobbet ...

 

Nu blir det tyvärr inte så mycket stickat eller virkat på ett tag ... har börjat måla staket igen :0)

 

1 blev klar i helgen och då återstår 10, 5 staket :0( så det lär dröja ...

 

Jag lyckades i alla fall virka den här sjalen ...

 

  

Det är ju alltså en Tony Irving sjal blandad med Kicki´s mönster :0)

 

Sen håller jag på med min cerisa tröja ... ska nysta upp några till härvor idag .... tråkigt värre .

 

I helgen har dem tagit mitt gamla bord som har stått ute i 1,5 år och tagit sönder det i bitar. Delarna ligger lite längre ner på gatan :0( Ja ja det var inge vidare bord men perfekt för kaffekoppen ....

 

Nej nu ska jag jobba lite igen // Kicki

Presentation

Kicki´s Gästbok

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

57 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards