Alla inlägg under december 2011

Av Kicki - 30 december 2011 23:21

Det började bra på promenaden till mamma imorse ... möter en pojke, kanske 8 - 10 år gammal med en lite större variant av hund/VALP ... Jag stannar och tänker att han kommer aldrig att kunna hålla hunden ... Hans hund tvärnitar och rör sig inte så jag går runt pojken med minst 2 m avstång med Diva på min högra sida ( revbens sidan ) och hans hund kastar sig över vägen morrandes mot Diva ... Sliter upp höger arm så att Diva kommer undan och sliter tag med vänstra handen i valpens koppel .... JÄTTEBRA för revbenen ... suck .

 

Sen iväg och inventera i butiken .. tar smärtstillande innan annars kan jag ju inte krypa omkring på golvet och gå upp och ner hit och dit ... Går jättebra tills 4 timmar har gått ... tror ni att jag tagit med mig påfyllning .. nej det tänkte jag inte ens på ... suck ....

 

När jag är och inventerar så ringer en bekant som har sonens bovärd på besök ... Då har en granne till min sons lägenhet ringt och sagt att det rinner vatten ur hans lägenhet .... Jag ger dem tillåtelse att öppna och gå in eftersom sonen är på semester i fjällen ... Då visar det sig att hela lägenheten är vattenfylld med ca 1 - 2 cm AVLOPPSvatten ... suck .... Kan inte förstå varför sonen inte ville komma hem ;0)

 

Sen när jag pratar med min mamma så berättar hon att mina sysslingars mamma i Finland gick bort idag på eftermiddagen efter några veckors sjukdom ... suck .. Hon betöd en del för mig för när jag var liten så var jag hos henne varje sommar i några veckor bland korna :0) Fina minnen från den tiden. Hon kommer att bli saknad ... suck ..

 

Till sist .... nu har svullnaderna gått ner ganska mycket i munnen, kan bero på dem smärtstillande tabletterna jag tar för revbenen men ... det har resulterat i att jag börjar få nya skavsår i munnen igen ... suck.

 

Och när jag ska sätta mig i min fåtölj och slappna av med stickningen så har jag naturligtvis glömt bort hur jag gjorde förra gången ... så nu är jag inne på tredje gången gillt så får vi se om den blir bra .... ännu mera suck.

 

Visst är livet härligt ibland ... men men det är bara att ta nya tag ... en ny dag imorgon .... och snart ett nytt år oxå .....

 

Imorgon fortsätter inventeringen ..... Kicki

Av Kicki - 29 december 2011 00:12

den här gången i lila toner ...

 

  

Väldigt läcker färg tycker jag och den finns oxå i webshopen ;0)

 

Ikväll har jag försökt sticka en ny mössa ... det var lugnt i butiken så jag satt och sticka lite och plopp så kom det en ny idé som jag bara var tvungen att prova ... suck säger jag bara .... Jag hade ju planerat att sticka annat MEN det blev ny mössa.

 

Som jag redan har repat upp 2 ggr .... Först gillade jag inte mönstret ... sen gillade jag inte maskantalet ... så nu får vi väl se hur resten går ... naturligtvis har jag valt en mönster som tar tid att sticka i tunt garn MEN jag gillar inte när mössan är för tunn ... så då får det ta lite tid ... blir nog klar imorgon kväll tror jag ...

 

Fast imorgon blir det till att stanna kvar på jobbet ... nu är det nyår vilket innebär bokslut och inventering ... Egna företagarens baksida ... man är aldrig sysslolös vid nyår i alla fall ... suck :0(

 

Nej nu är klockan över 24 igen och då ska man sova .... så det är väl bäst att jag gör mig klar för sängen // Kicki

Av Kicki - 29 december 2011 00:08

Här kommer några bilder på lite fler tovade tofflor ;0) En ny färg och en gammal ...

 

Den nya ...

  

Grön / turkos i storlek 39/40 finns i webshopen.

 

Och den gamla färgen men i en herr storlek ...

  

Den grön melerade som tyvärr har utgått, storlek 42/43 och naturligtvis finns dem i webshopen ;0)

 

// Kicki

Av Kicki - 28 december 2011 00:13

som blev klara tidigare ... Så här ser dem ut :0)

 

  

Det är den nya röda/marina/vita färgen som kom hem för några veckor sedan :0)

Måste ju sticka lite tofflor när jag fått hem nya färger ;0)

 

Ikväll har det blivit tofsar och fuskpolo ... blir väl klar imorgon tror jag. Fotar då :0)

 

Just nu går jag på smärtstillande och då är revbenet helt okey faksti ... visst känner jag av det men jag kan åtminstone röra på mig utan att oja mig hela tiden :0) Jag brukar ju hosta sprickor i  revbenen så det är inte såååå mycket annorlunda den här gången ... fast lite ondare gör det förstås men det är sk.... t samma jag kan ju sitta ordentligt nu i alla fall så att jag kan sticka :0)

 

Nu ska jag nog inta sängläge .... gillar ju min Nora Roberts bok som jag läser ... den heter något åt det här hållet Mördande villospår eller något sådant och spännande är den men det brukar hennes böcker vara så nu ska jag mysa i sängen och hoppas att jag får sova inatt ... Har legat och lyssnat på vindarna nu i 2 nätter ... GILLAR INTE när det stormar ute ... usch .. Hellre 30 minus och 2 m snö än storm och blåst :0(

 

Nej sängen och boken var det // Kicki


Av Kicki - 26 december 2011 21:53

igen för den här gången ...

 

Skriver inte mycket nu ... revbenet gör jätteont när jag försöker skriva ... så ni får klara er utan mig ett tag nu. Sticka försöker jag göra bara jag hittar en ställning jag kan sitta i .... suck. // Kicki

Av Kicki - 24 december 2011 00:39



*** God Jul ***


till er allihopa :0)

Av Kicki - 23 december 2011 22:32

i alla fall igår ... och jag blev såååå irriterad på gomen så jag tog fram nagelfilen igen .... Resultat BRA men inte helt bra men betydligt bättre :0) nu mår jag inte riktigt lika illa idag och inga tabletter är tagna ...

 

Sen är det ju jag i ett nötskal ... jag köpte nya skor i tisdags eftersom mina gamla bara smulade sönder ... Nya skor lika med skavsår förstås ... så igår försökte jag mjuka upp dem genom att hänga lite fint på kanten på dem med hela min vikt ... Vad gör jag ... jo jag slinter och slår i revbenen på höger sida ... Inge mer med det förutom att det gjorde j....vligt ont när det hände men inte sen något mer ...

 

Idag när jag satt i min fåtölj och stickade så vred jag till på något vis och NU har jag ont i revbenet ... Nu kan jag nästan inte göra något alls utan att det gör ont ... så fråga mig inte vad som hände för jag har ingen aning ... Hoppas verkligen inte att jag får hosta nu på det här för då vet jag inte vart jag tar vägen ....

 

Sen satt jag och stickade på ett par tofflor idag och när det är 4 varv kvar på tofflan så tar garnet slut ... då blir man glad ... så det var bara att klä på sig och knata iväg till butiken och hämta mer garn .. suck ... Men då passade jag på att plocka några ordrar och skicka iväg ett paket när jag ändå var där ;0) Så det var ju inte helt i onödan som jag fick gå dit :0)

 

Nu ska jag sätta mig och sy ihop 4 st tofflor som jag stickat och jag misstänker att jag börjar tova dem imorgon kväll eller på sön. Men nu blir det sy tofflor och Sagan om ringen // Kicki

Av Kicki - 22 december 2011 23:47

låta bli att sticka ett par nya tofflor i den nya rosamelerade färgen som kom ;0) så här blev dem ...

 

  

Jätte läckra tyckte jag :0)

 

Jaha det var väl det jag gjort för den här gången igen ... Får se när jag har något nytt igen att visa. Började på en ny halsduks sjal idag. Stickar ett par långa tub raggsockor till dotra min på jobbet. Har ett par nya tofflor på gång ... Ja ja vi får se vad det blir ...

 

Är lite orolig för att gå och lägga mig ikväll .... min sambo ligger ju där inne med streptokocker .... hostar, har ont i halsen, ont i alla leder och har i för sig redan haft det i snart 2 veckor och IDAG gick han till läkaren och fick pencillin ... Men bara för det så blir väl jag smittad nu ... bakterierna tycker inte om honom längre så då hoppar dem över till mig nu istället ... hmmmm...  Ska kanske sova på soffan ..... Nu nös jag ... jag säger ju det ... skulle bara saknas att jag blir förkyld oxå med mina öppna bihålor ..... f....n oxå ...

 

Nej nu till soffan // Kicki

Presentation

Kicki´s Gästbok

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

57 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards