Alla inlägg under september 2011

Av Kicki - 25 september 2011 20:23

gick bra idag :0) inga större missöden förutom att det luktade bakfylla i hela matsalen ;0) Dem hade haft 25 års fest där igår och det märktes :0)

 

  Det var helt okey med folk där och jag tror att dem flesta var nöjda och ville gärna stå igen om vi skulle arrangera någon mer gång ... Det återstår att se :0)

 

// Kicki

Av Kicki - 24 september 2011 23:26

loppisen imorgon ...

 

Min astma är rent ut sagt förj...lig just nu. Försökte prata med min dotter per telefonen nu på kvällen och det gick inte så hur ska det gå imorgon om jag inte kan prata utan att få anfall .... suck.

 

Det har nog blivit liiiite mycket på sista tiden och luftrören säger ifrån, en hund som hårar för fullt ( inne på 4 veckan nu tror jag ) psykiska påfrestningar med tandläkaren och sen loppisen ... så något måste ju säga ifrån antar jag :0)

 

Det värsta är att jag har bara en dos kvar av Bricanylen nu tror jag så det gäller att vara sparsam ...

 

Tandläkaren är i alla fall klar så nu är det bara att vänta på en tid. Det kunde ta mellan 4 - 6 veckor innan första narkosen sen blir det en till 2 veckor senare. Den första är helt okey går fort att göra, behöver bara vara ledig den dagen men den andra sen .... Då vet jag inte när jag kan börja jobba igen tyvärr, det får tiden visa.

 

Nu ska jag nog försöka sova lite hur det nu ska gå .. Den sista sjalen blev i alla fall inte klar :0( För mycket annat idag och astma ... Så nu sängen upp tidigt imorgon och planera allt och bära bord fram för allt // Kicki

Av Kicki - 24 september 2011 12:24

är imorgon Söndag den 25 sept mellan kl. 12 - 16 är alla som kan välkomna till Finnstaskolans matsal i Bro.

 

Det är ca 30 olika utställare på plats :0) Med både loppis och hantverk.


Kom och fynda - väskor, barnkläder, leksaker, hundtröjor, sjalar, mössor, vantar, tofflor, halsdukar, stickade dockkläder, handmålad keramik, pärlbroderier, virkade halsband med glaspärlor, handgjorda smycken m m ..

 

Så varmt välkomna // Kicki

Av Kicki - 23 september 2011 11:27

hem nu i 8 olika färger. 4 enfärgade och 4 printade färger. Det är det garnet man stickar volanghalsdukar av :0)

 

Fotar dem så fort jag har hunnit sticka upp något ... Kicki

Av Kicki - 23 september 2011 10:21

garnet Candy ... det man virkar små ammisar av. Jag fick även hem häftena 1 - 5 och 5:an innehåller jättesöta luciatåg ;0) Vet inte riktigt hur jag ska fota dem ... dem är ju så små nystanen, bara 10 g. Jag fick hem 14 färger + guld och silver.

 

Sen fick jag även hem garnet Elvan som man kan sticka tunna halsdukar att ha inomhus som dekorartion. Där fick jag hem svart, vit och ljusgrå till en början.

 

Maja grön kom hem igen oxå :0) Det är några som har frågat efter den.

 

Däremot så har jag fortfarande inte fått hem Loopy :0( Har försökt maila dem men inte fått något svar tyvärr :0(

 

Idag ska jag göra klart flätmössan som näääästan är klar :0) och vira tofs till den .... Det kommer att göra susen för mina luftrör ... jag har varit vaken sedan 04.15 idag och hostat resten av morgonen ... Luftrören är inte med idag och medicinen hjälper inte tyvärr :0(

 

Så vi får se hur den här dagen slutar // Kicki

Av Kicki - 22 september 2011 22:34

Här kommer en bild på en vit halsduks snurra som jag har hållt på med ...

  Jag blev väldigt nöjd med den så den kommer att komma med på loppisen på söndag :0)

 

Igår kväll började jag på en i rosa glitter men det går lite trögt just nu ... men det är så mycket annat som tynger ner en ibland så det får ta den tid det tar.

 

Nu är det i alla fall klart med tandläkaren och det är tungt att det ska vara så otroligt dyrt .... men måste man så måste man så är det ju. Så nu blir det vatten och bröd resten av året ;0)

 

Inge Loopy garn idag heller :0( Jag hade hoppats på det men icke sa nicke. Vi får se om det dyker upp imorgon, håller tummarna.

 

Nu ska jag sitta i soffan en stund och sedan ska jag sova // Kicki

Av Kicki - 21 september 2011 15:42

Min bank har problem idag så jag kommer inte in på mitt konto och kan därför inte skicka iväg några paket idag :0(

 

Hoppas att dem får igång internetbanken tills imorgon.

 

Jag har fortfarande inte fått hem Loopy.

 

// Kicki

Av Kicki - 21 september 2011 09:17

Idag ska jag snurra tofsen till flätmössan som blev klar igår ... känner mig som en lekisfröken när jag gör det ;0) Men söta blir dem med tofsar ...

 

Idag ska jag även ringa in några från reservlistan till loppisen på söndag.

 

Sen ska jag nog även börja på en ny flätmössa, vill ha med en blå en oxå på söndag.

 

Sen hoppas jag ju naturligtvis att Loopy garnet kommer idag då .... för det kom ju inte igår :0(

 

Tills sist så hoppas jag även på ett mail från tandläkaren men vi får se vad dagen för med sig ... Kicki

Presentation

Kicki´s Gästbok

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

57 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards