Alla inlägg under november 2011

Av Kicki - 30 november 2011 22:29

Jag satt och titta på lite gamla foton idag på jobbet på datan och kunde inte låta bli att förbättre en gammal modell jag har gjort tidigare så här blev den ;0)

 

Lagom till jul ...

 

  

Jag skulle tro att den här är lagom till en 1,5 - 2 åring MEN jag vet inte ännu .. Måste prova den på min lilla modell ... Barnbarnet Leah :0)

 

Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra .... fortsätta på något som redan är påbörjat eller börja på något nytt ... hmmmm ... återstår att se som vanligt ;0)

Av Kicki - 29 november 2011 22:45

Här kommer en svart stickad löskrage i ull och med 3 stora vackra knappar som dekoration.

 

  

Som vanligt är det väldigt svårt att fota svart men jag hoppas att ni ser något i alla fall :0)

 

Jag har även stickat en lila melerad likadan som den gråa lite längre ner men den klarade inte kameran av alls ... den blev grå på bilden :0( Så den får ni inte se nu i alla fall :0)

 

Nu ska jag börja sticka på ett par barn tofflor som jag ska tova igen och dekorera med lite knappar ;0) Först ska jag beställa hem nya partylite katalogen och dem nya dofterna :0)

 

Nattinatt// Kicki

Av Kicki - 29 november 2011 00:13

idag och den 16:e jan ska jag tillbaka till honom ...

 

Då ska käkbenet ha dragit ihop sig och förhoppningsvis har tandköttet och div bihålor läkt helt och hållet tills dess så att vi kan fylla igen gomen så att den passar mig :0)

 

Men fram tills dess så blir det till att bråka med den. Han sa ju att jag var välkommen att höra av mig innan om det blev fööööör jobbigt för mig MEN desto längre man orkar vänta desto bättre resultat sedan och man slipper göra om det igen ..

 

Så det är bara att fortsätta att ta dag för dag och det som är jobbigast nu är att prata ... för då rör sig gomen åt alla håll och kanter och till slut så orkar man bara inte hålla kvar den och får ont :0(

 

I fredags hade jag ju hjälp av dottern :0) annars hade det aldrig gått ...

 

Igår var en riktigt dum dag .... hade jätteont i gomen och den vägrade att sitta som den skulle så till slut fick jag ta värktabletter och det är inte ofta. Ibland får jag ta det för att jag får huvudvärk men då flyttar gomen på sig och placerar om sig ... vet inte om det beror på blodflödet när man tar värktabletter men jag misstänker på att det är en av anledningarna ...

 

Så det är bara att kämpa på ... denna vecka är butiken öppen tis, ons och tors mellan 12 - 16, välkomna :0)

 

Nu är det sovdags // Kicki

Av Kicki - 27 november 2011 19:52

Den här blev jag precis klar med .... och just nu vräker det ner vatten ute :0( Var är den vackra vintern ??? Nu blir jag sugen på att flytta till fjällen ... redan imorgon ... suck.

 

Halsduks tub var det .

 

  

Jag hade gjort en rosa/lila till willys men den sålde jag så nu blev det en grå melerad. Snart ska jag börja med en lila melerad ...

Av Kicki - 27 november 2011 19:48

Här kommer några foton från Willys. Den första är med min dotter och mitt barnbarn Lowe :0)

 

  

Visst är dem fina tillsammans ;0) Här hade vi även lite tegelpannor till salu och det var inte många som kom med tillbaka hem :0( Både bra och dåligt :0)

Nästa är själva bordet som vi hade.

  

Det såg väl inte såååå tokigt ut ... På fredag är det dags igen så ni som missade allt i fredags får en ny chans igen den 2 dec 10 - 19  

Av Kicki - 27 november 2011 09:17

och nu var det flera dagar sedan jag skrev igen så det är bäst att skriva annars får jag skäll ;0)

 

I torsdags var ju butiken öppen till fyra så hela den dagen sprang iväg. På kvällen förberedde jag inför fredagen då jag och min dotter stod på Willys och sålde färdiga alster ... Det är mycket att pyssla med inför sådana tillställningar ... allt ska packas ... prismärkas ... ha galgar .. man får inte glömma något osv mycket att stå i och sen vill man alltid ha med något i sista stunden :0) Men det gick bra ... jättebra så vi lovade att komma på fredag igen :0)

 

Idag regnar det här hemma för fullt. Vaknade idag av ett mms från min kära sambo som hade skickat ett foto på vita fina träd uppe i fjällen .... det hade snöat där hela dagen igår och inatt så dem hade det vitt och fint nu :0(

 

Fusk jag vill oxå ha vinter ... och inte en massa regn så att man inte ens kan gå ut :0(

 

Så idag blir det julkorts tillverkning ... fick en beställning på 10 julkort i fredags och dem ska vara klara på fredag så det är väl lika bra att sätta igång då ....

 

Igår kväll så började jag på 100 projekt igen ... det var ju ovanligt men jag kunde bara inte låta bli .. ibland är det så att man vill se hur vissa garner ser ut när man stickar i det osv och då måste man ju börja på dem för att kunna se :0)

 

När det gäller tänderna så är det rätt okey. Jag kan fortfarande inte bita av en bit från mackan utan måste använda kniv och gaffel men sen kan jag tugga utan några större problem ... Där emot så är det fortfarande jobbigt när jag har pratat för länge för då börjar den glappa och det är jobbigt så butikens öppet tider fortsätter att vara öppen 4 timmar åt gången ... I fredags hade jag ju min dotter med mig och det var tur det för jag kände att vissa perioder kunde jag inte prata alls och det börjar efter ca 3,5 - 4 timmar ...

 

Men men det finns dem som har det betydligt värre och det går över ;0) så småningom ... bara ca 4 veckor kvar kanske .... Nu blir det julkort ...

Av Kicki - 23 november 2011 09:56

uppdateringar ...

 

När det gäller mina små tänder osv så går det ganska bra ... Det är fortfarande jobbigt när jag pratar för mycket ... Som igår när jag var på jobbet ... sista halvtimmen kändes det som att jag inte klarar av att hålla fast gomen. Den börjar glappa ganska mycket då och jag vet inte varför det blir så men det blir aldrig så här hemma utan det är när jag är på jobbet så det blir nog max 4 timmar framåt som jag jobbar i stöten ...

 

Jag tittade på almenackan igår och idag är det exakt 4 veckor sedan operationen ... vilket skulle innebära 4 v till innann tandkött och ben hinner sjunka undan ... så lagom efter jul kan man börja göra något i glappet av gomen. Då allt har börjat dra ihop sig ordentligt ...

 

För 2 dagar sedan så började det klucka i mitt högra öra så jag misstänker att bihålan BÖRJAR att dra ihop sig nu ... Jag har fortfarande inte vågat tryckutjämna med tanke på att jag kanske blåser upp det lilla som gått igen ... så det får vänta ett tag till :0)

 

Igår kom det in många nya färger i Fritidsgarnet som jag ska FÖRSÖKA hinna fota idag, otroligt läckra kombinationer :0) Jag har ett par tofflor i tvättmaskinen just nu.

 

Och nu ska jag sätta mig och ta en kopp kaffe framför teven :0) Kicki

Av Kicki - 23 november 2011 09:47

Här kommer lite julkort som jag har gjort ...

  

Grönt kort med liten igelkott med 3d ark.

  

Rött kort med en liten igelkott av 3d ark :0) 

    

Vitt kort med en liten nalle tomte av 3d ark.

  

Blått kort med en tomte av 3d ark.

  

Beiget kort med söta hundar av servetter.

  

Rött kort med en liten tomte av servetter.

  

Till sist min favorit :0) Tomte med barn av servetter.

 

Så det är nog därför jag inte har hunnit skriva något här ;0) Kicki

Presentation

Kicki´s Gästbok

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

57 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards