Direktlänk till inlägg 12 september 2011

Min första disktrasa ...

Av Kicki - 12 september 2011 23:27

Jag har aldrig stickat en disktrasa förut men nu har jag gjort det och så här ser den ut :0)

  Den här är stickad i Soft Cotton, med andra ord 100 % bomull, ska försöka hinna skriva ner mönstret imorgon. Den var lätt och ganska rolig att göra och nu ska min mamma på testa den och se om den blir godkänd eller inte.

 

*** Mönster på disktrasa ***

Garn : 1 nystan Soft Cotton

Stickor nr 4

 

Lägg upp 44 maskor och sticka 1 avigt varv

Varv 1 : Lyft den första maskan avigt med tråden framför arbetet, * 1 r och 1 av * varvet ut och avsluta med en rm.

Varv 2 : Lyft den första maskan avigt med tråden framför arbetet, sticka sedan alla m avigt.

 

Upprepa varv 1 - 2 tills du tycker att den är lagom stor och avsluta med att avmaska från rätstidan ( varv 1 )

 

*** Mönster i tunnare bomullsgarn ***

 

Garn : Nova

Stickor nr 3

 

Lägg upp 61 m och sticka lika som mönstret ovanför.

 

// Kicki


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 4 maj 2014 18:02


har fått fnatt ;)

Av Kicki - 4 maj 2014 18:01

så stickar jag ... och virkar på tunika ... samt planterar stockrosor ... ...

Av Kicki - 17 april 2014 13:04


Av Kicki - 17 april 2014 13:04

färdiga på modeller :) Min första saluki tröja blev klar idag oxå ... Nu är det bara 4 tröjor kvar ... ...

Av Kicki - 15 april 2014 17:10


posten idag :)

Presentation

Kicki´s Gästbok

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

57 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards