Alla inlägg under augusti 2011

Av Kicki - 22 augusti 2011 10:31

Det är många som har kommenterat mina iphonefodral med döskallar och tyckt att jag ska göra pärlmuddar med döskallar så nu har jag ritat upp och stickat ett par och så här ser dem ut :0)

 

  Dessa är då stickade i svart garn med silverpärlor. Passar handleder på ca 15 - 17 cm och pärlmuddarna är 9,5 cm långa. Som vanligt är dem stickade i 100 % Baby merino ull så dem är supermjuka mot huden.

 

Jag lyckades även sticka den andra tofflan i helgen och tova dem så här ser dem ut.

Rosa tovade tofflor

   Sakta men säkert fylls vinterförrådet på ... man vet ju aldrig om man skulle ställa sig på en marknad eller inte :0)

 

Idag har jag beställt lite garn oxå, jag hoppas att fritidsgarnet kommer hem på fredag. Det är flera som har frågat efter det så nu har jag beställt i alla fall.

 

Nu ska jag nog försöka virka sjal tror jag // Kicki

Av Kicki - 21 augusti 2011 09:17

Dagarna bara springer iväg ... nu är det bara 2 veckor kvar tills min kära sambo kommer hem igen :0) Han sa idag att det börjar bli lite tungt där uppe med 70 - 80 timmars arbestveckor ... han behövde komma till jobbet på semester ;0)

 

Idag ska jag fortsätta med mina pärlmuddar som jag började på igår OM jag blir nöjd med den första ... Gjorde en igår som jag inte blev nöjd med :0/ Så vi får se hur den här blir nu då ... Beställnings boleron blev färdig stickad oxå. Ska väl fortsätta på den imorgon kväll när jag hämtat lite mera garn.

 

Idag blir det pärlmuddar // Kicki

Av Kicki - 20 augusti 2011 10:31

och lite eländigt ute ... så jag har städat och pulat lite här inne så att jag kan sätta mig ner med gott samvete igen och sticka ;0)

 

Igår fortsatte jag på min beställningsbolero, den som ska vara klar i höst så det gör jag väl även idag. Är lite nyfiken på den för jag har ju förstorat den så blir den bra så har jag fler fina färger att göra den i :0)

 

Det regnar inte just nu men det droppar över allt ifrån så det är väldigt blött där ute. Det är tur att marsvinen har tak över buren och tak i sitt hus som inte heller ligger på marken utan den har fötter :0) Så vill dem inte så blir dem inte blöta utan dem kan kura inne i sitt hus och mumsa på hö istället för gräs OM dem vill det, nu var dem ute i alla fall :0)

 

Nej nu ska jag nog sätta mig ner och sätta på en film och sticka // Kicki

Av Kicki - 19 augusti 2011 19:42

:0) Helt okey för min del ... då kan jag sitta hemma med gott samvete ;0)

 

Ska väl ockupera mig framför teven så att jag kan sticka på något ... tror att det blir beställningsboleron som ska vara klar i höst ... men vi får se ... det är ju inge bråttom :0)

 

Fick inte mycket gjort i butiken idag, det var folk hos mig hela tiden så inge sticka eller virka där inte :0( Men det kommer fler dagar ;0)

 

Jag ska i alla fall beställa hem Fritidsgarnet på måndag så jag tror att jag får hem det på fredag då ... Bara påfyllningar men i alla fall.En del har frågat efter det.

 

Ja nu är det dags för teven ... tror att det blir ICE AGE 2 :0) det var länge sedan jag såg den :0) Kicki

Av Kicki - 18 augusti 2011 21:33

kväll igen då :0( Vart tar dagarna vägen ...

 

Det blev lite gräsklippning och krattning till marsvinen. Sen blev det telefonsamtal ... så nu får vi se hur det går men

 

Tis den 6 sept är butiken stängd pga TANDLÄKARBESÖK ... usch då får vi se om dem går med på det jag vill och kostnadsdomen ... hjälp säger jag bara ...

 

Efter det så blev EN toffla ... den andra tar vi vid ett annat tillfälle och nu har jag bara 5 cm kvar att sticka på den svart/grå så det ska jag fortsätta med nu //Kicki

Av Kicki - 18 augusti 2011 10:26

med att sova länge :0) Vaknade när min kära sambo ringde kl. 9 .... vet inte om hårfärgningen igår gav lite seg andning för jag var alldeles täppt i näsan när jag vaknade så det var kanske därför jag sov länge :0) Men det gör inget jag är ledig idag :0)

 

Nu har jag städat marsvinshuset, plockat ur diskmaskinen, städat bort allt pollen som snöat på baksidan och betalat lite räkningar ... Så nu vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på ... misstänker väl att jag fortsätter på min svart/grå bolero så den stickade delen blir klar någon gång så jag kan börja på någon annan :0)

 

Nej nu ska jag börja med något :0) Kicki

Av Kicki - 17 augusti 2011 22:48

bokföring på förmiddagen :0(

 

Sen blev det torgvantar med pärlor, kom väl till halva första :/ Jag började även på en rosa glitter sjal. Vintern kommer ju snart så det kan vara bra att ha en :0)

 

Här hemma ... har jag faksti precis färgat håret ... Vill inte betala 900 kr för en färgning när jag är korthårig ... klipper ju bort färgen på en gång :0(

 

Resultat lite gultonad( men inte orange i alla fall )  ... men det bleker sig ganska fort i solen :0) Det gäller att hitta en färg som blir bra ... får leka försökskanin några ggr tills jag hittar den jag trivs med ... Tanken var att jag skulle bli lite ljusare än min egen rått färg :0)

 

Jag cyklade även förbi mamma en sväng på kvällen. Så nu ska jag väl sätta mig ner och sticka lite. Stickar på en svart/grå bolero den här gången ...

 

Nattinatt// Kicki

Av Kicki - 17 augusti 2011 10:00

jag ska sätta händerna i nu då ....

 

I måndags blev det i alla fall ett par plommonlila torgvantar ... igen ...

  Dem andra sålde jag ju ... men nu finns det ett par till som matchar pannbandet ...

 

Ps ! Ritva jag kunde inte skicka bild på tröjan, det var något fel på din mailadress ... och länk finns på hemsidan :0)

 

Undrar om det blir torgvantar med pärlor idag ... tror det // Kicki

Presentation

Kicki´s Gästbok

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

57 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards