Alla inlägg under augusti 2011

Av Kicki - 7 augusti 2011 22:54

upp till mamma i duggregnet .. men det var så lite så det var ingen fara.

 

Sen har det blivit en hel filmdag med bara en massa sticka ... så nu är det bara virkningen kvar på beställnings boleron :0)

 

Ikväll måste jag välja en ny bok ... läste ut 3:je delen av vampyr böckerna igår. Jag har den 4:e hemma men funderar fortfarande om jag inte ska vänta med den tills jag har sett filmen i november när den har premiär ... Fast boken slutade på ett annat sätt än filmen hmmmm ... får nog fundera ett tag till. Tar kanske en annan bok emellan ...

 

Imorgon var det jobb dags igen och där ska jag nog börja på ett par nya torgvantar med pärlor. Det ligger ett par redan färdig trädda på jobbet så det är bara att börja sticka .... Fast jag ska fylla på hyllorna först ... innan.

 

Ja ja nu får ni sova gott för nu ska jag gå och välja bok ,0) Nattinatt // Kicki

Av Kicki - 7 augusti 2011 09:41

Då blev man gräsänka igen då ... 4 veckor till :0(

 

Funderar faksti på att ta en morgonpromenad till mamma med Diva. Har redan flyttat på marsvinen och gjort rent deras hus och städat undan sambo/särbon så nu är det fritt fram att göra vad jag vill idag ;0) Men det duggar lite så vi får se.

 

Det finns ju även en bolero som väntar på att blir klar till kund så ..... vi får se vad jag hittar på :0) Ha det så gott // Kicki

Av Kicki - 7 augusti 2011 00:16

Nu kan man säga att mitt arbetsrum är klart :0) Sitter just nu där och skriver, känns jättebra :0)

 

Idag har vi ätit rökt öring hos mamma och pappa och det var jätte gott måste jag få säga ... jag som inte brukar äta fisk ... men det var super gott :0)

 

Efter det så har jag börjat sticka på min beställning men har inte kommit så långt ännu men den är påbörjad i alla fall ...

 

Nu blir det boken och John Blund // Kicki

Av Kicki - 6 augusti 2011 13:44

i korgmålning ... nej sprayning av korg stämmer bättre :0)

 

Min sambo är och köper kakel och klinkers till 3 badrum ( upp till fjällen ) och jag pysslar och bökar upp lite kartonger i hyllorna. Så nu har jag bara 1 flyttkartong att plocka upp sedan vi flyttade ... vi flyttade för 1,5 år sedan ... men bättre sent än aldrig :0)

 

Så nu ska jag ta den sista oxå så är det färdigt // Kicki

Av Kicki - 6 augusti 2011 00:38

och min sambo/särbo fixat det sista i arbetsrummet så nu är det bara alla saker som ska upp i div hyllor och lådor som saknas ... och det ligger ju på min lott eftersom det är mina saker :0)

 

Men det är inge bråttom har all tid i världen då min käre sambo åker iväg på söndag igen och blir då borta 4 veckor till :0( Så tid har jag ..

 

Imorgon ska vi tvätta fönster i sovrummet och byta gardiner. Sen ska vi lägga på våra nya hammockdynor som vi hämtade idag. Vi satte även dit nya taket på hammocken så den kommer bli som ny ;0)

 

Ikväll har jag stickat på den rosa boleron så nu är det bara 2 cm kvar och avm sen kan jag börja på min beställnings bolero :0)

 

Nu ska jag gå och läsa den 3:je delen av vampyrerna och jag börjar närma mig slutet i den :0)


Nattinatt//Kicki

Av Kicki - 5 augusti 2011 13:31

Det tog bara en månad så att bli färdig med dessa torgvantar ... men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge ;0) Så här kommer en bild på dem.

 

Lila torgvantar med svarta pärlor

   Pris : 250 kr

Stickade i 100 % Baby Merino superwash ull så dem är otroligt mjuka och sköna. Kan användas både inomhus och utomhus.

Hör av dig om du är intresserad // Kicki

Av Kicki - 5 augusti 2011 09:28

vart tar tiden vägen ... förstår inte hur fort det går hela tiden. Nu är det augusti redan och sommaren är snart slut :0(

 

Idag kommer Min Malin och hälsar på mig i butiken, hon har varit i Turkiet i en vecka så det ska bli spännande och höra hur hon har haft det :0)

 

För övrigt så ska jag försöka få loss stickor till min beställning och sedan fortsätta med mitt arbetsrum. Hyllor ska fortfarande upp osv sen ska ju alla saker dit oxå ... Det blir till och leta i alla skrymslen och vrån var allt finns :0) Ska även passa på att tvätta sovrums fönstret medans han är hemma ( åker ju imorgon igen :0( Fönstrena är så gamla så öppnar man dem så vet man inte om dem går ihop sen igen så han måste vara min backup :0)


Nej nu ska jag göra lite nytta, väntar på påfyllning till hyllorna här // Kicki  

Av Kicki - 4 augusti 2011 17:45

Här kommer en bild på mina nya tapeter i arbetsrummet ...

Den var väl helt okey, eller vad tycker ni ? Jag gillar den i alla fall jätte mycket :=)

 

Idag har vi varit på Ikea i Uppsala och shoppat hela bilen full med tråkiga saker ... byrå, hyllor osv inge roligt alls :0( Men jag får i alla fall upp alla mina saker så småningom :0)


Idag har jag även fått en beställning på en bolero i vitt/ljusblått så jag måste sticka färdigt den rosa jag håller på med så att stickorna kommer loss tills imorgon kväll så att jag kan börja på den.

 

Nu fortsatt montering av möbler // Kicki

Presentation

Kicki´s Gästbok

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

57 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards