Alla inlägg under augusti 2011

Av Kicki - 16 augusti 2011 16:44

till slut :0( Svart ... man ser ju inte vad man håller på med ...

  Men svart äääär snyggt men svårt att jobba med och svårt att fota .... Lägger ut den på till salu bloggen snart ...

 

Förutom den så har jag bråkat med tandläkare igen ... Men nu hoppas jag att jag har hittat rätt ... Väntar på att få en tid hos Narkoskliniken nu ... dem trodde det skulle ta en månad innan jag fick en tid så jag kommer nog vackert att bli tandlös tills dess men vad gör man .... suck säger jag bara ...

 

Nu kan dem inte neka mig tänder i alla fall när jag är egen företagare UTAN lön så då får man inte så många banklån inte :0) Ha äntligen ....

 

Usch vad hemskt det låter men ja ja så har det varit ... så tänder först sen kan jag skaffa mig extra knäck igen så jag får liiiite lön i alla fall ;0)

 

Nu ska jag .... bara vara och lugna ner mina nerver efter alla telesamtal med tandläkare ... det är konstigt att man kan skaka så dant av telesamtal ... Kroppen är ett mysterium så är det bara // Kicki

Av Kicki - 15 augusti 2011 10:07

igår och så här ser dem ut ...

 

  

Dessa är stickade i storlek 39/40 och är brun/svarta. Lägger in dem på min andra blogg när jag hinner.

 

Idag har jag plockat undan lite garn till tofflor och vantar som ska stickas ... någon gång ... ska även planera och förbereda lite torgvantar med pärlor ... tänkte jag ... Vinter är på väg .... Kicki

Av Kicki - 14 augusti 2011 18:00

Eftersom min sambo inte är hemma så kommer jag att förlänga butikens sommar öppet tider eftersom jag har lilla Diva ( hunden ) med mig på jobbet och det blir lite för långa dagar att ha henne där från 9 - 18 varje dag så därför är butiken öppen : MÅN - ONS - FRE 10 - 16 t o m den 2 sept. Sen är den öppen som vanligt MÅN - FRE 10 - 18.

 

Mvh Kicki

Av Kicki - 14 augusti 2011 17:49

allmänt dum ut tror jag ...

 

Precis ätit middag och musten gick ur en ... fastnade här ... Jag borde gå och sätta mig och sy ihop tofflorna som jag har stickat idag och sedan virka kanten på dem så att jag kan tova dem ikväll ... men musten och lusten tror jag bara försvann ...

 

Ikväll ska mamma komma över så ska vi titta på Floden blev mitt liv, som var en av mammas favorit serier 1985 när den kom ut ... Jag har tv4 guld och inte hon så hon får komma hit och titta på den ikväll :0)

 

Igår när jag satt och titta på marsvinen så såg jag att den ena så lite konstig ut ... hon såg så rund om magen ... så jag ringde hennes uppfödare och frågade om hon gått med hane innan hon kom till mig ... men det hade hon inte så det booooorde inte komma några bebisar men det ser ut som hon skulle kunna ha en eller två i magen ... Men då borde dem komma under veckan som kommer i så fall ... Sen har det gått för lång tid och då är det bara att konstatera att hon är lite tjock ;0)

 

Ikväll ska jag beställa från Partylite ... det är sista chansen innan alla nuvarande dofter försvinner ... så det är bäst att samla på sig av vissa dofter man vet aldrig om dem kommer tillbaka eller inte ...

 

Nej nu var det tofflor // Kicki

Av Kicki - 13 augusti 2011 20:34

och då har jag suttit på min altan heeeela dagen ... nästan ... Jag cyklade upp till mamma en sväng oxå men annars har jag suttit och stickat på altanen :0)

 

På morgonen kom mamma förbi med ett mönster hon behövde hjälp med sen lite senare kom min Malin och Peter förbi för att hon behövde hjälp men det roliga är att dem bara behöver bekräftelse och inget annat för dem kan själva ;0)

 

Sen hämtade jag en hel del ljus som jag fick levererade från Norrtälje av Lena så nu ska jag beställa en sista gång ljus som utgår imorgon.

 

Så nu doftar det apelsin i min hall ... härligt utan att ens behöva tända ljuset ;0) perfekt ...

 

Men nu ska jag nooog sätta mig och sticka lite igen, började faksti på ett par tofflor idag ( kommer knappt ihåg hur man gör dem ) fast det blir ett på sidan om projekt. Nu blir det en ny stickad bit bolero :0) Lägger dem stickade bitarna på hög så är det bara att ta en när man känner för att virka ;0) Precis som med mina vantar som ligger på hög och väntar på tummar ...

 

Nej sticka var det // Kicki

Av Kicki - 12 augusti 2011 19:35

börjar snart :0)

 

Har inte stickat på hela dagen mer än kanske 8 varv eller något, nu väntar jag på att teven ska börja med något sevärt så man kan sätta sig där ...

 

Jag har levererat 2 marsvin idag. Den ena skulle ju till Järvsö och den andra hem så nu är det klart och då blev det även en boleron och ett par torgvantar med pärlor levererade samtidigt :0)

 

Jag har även lyckats lägga in 2 st direkt länkar på webshopen till mina bloggar ... helt otroligt att jag fixade det ... jag som är heeeeelt puckad när det gäller datorer ;0) Ont i huvudet fick jag oxå men skam den som ger sig ...

 

Nu vet jag inte vad jag ska skriva så det är bäst att sluta // Kicki

Av Kicki - 12 augusti 2011 12:16

sitter på jobbet som vanligt ... och det är lugnt :0(

 

Jag misstänker att alla håller på inför skolstarten med sina barn och hinner inte att tänka på stickning då :0)

 

Så jag sitter och fyller på lite på min nya blogg med HEMSTICKAT. Där kommer alla mina alster som är till salu landa. Tar bort dem från webshopen. Ni hittar en länk till den under länkar. Den fylls på vart efter jag hinner :0)

 

Nu ska jag nog försöka fortsätta sticka på mina lila torgvantar ... // Kicki

Av Kicki - 11 augusti 2011 19:34

lite måla byråer ... 3;je gången på den vita och 2 ggr på den svarta men nu är dem klara ..

 

Sen blev det lite pappersjobb sortera och stoppa i pärmar ...

 

Rensa bland blommorna ...

 

Flytta marsvinsbur och göra rent huset ...

 

Sen blev det hålla dotter, barnbarn och son sällskap ... Till slut en sväng till mamma .... så nu ska jag bara ge marsvinen kvällsmaten SEN får jag sticka för första gången idag :0) Får abstinens utan stickningen ....

 

Så nu ska jag iväg och sticka // Kicki

Presentation

Kicki´s Gästbok

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

57 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards