Alla inlägg under augusti 2011

Av Kicki - 11 augusti 2011 08:23

och jag vet inte riktigt hur den här dagen kommer att se ut ...

 

Känner mig lite seg i huve ... Hade migrän förra natten men inte nu inatt så då borde jag inte vara seg idag ... skumt ...

 

Ska städa lite i alla fall, göra rent marsvinshuset, flytta buren men sen vet jag inte ... kanske gå upp till mamma.

 

Vi får se som vanligt vad jag hittar på :0) // Kicki

Av Kicki - 10 augusti 2011 18:06

Här började det åska och blixtra som bara den ... Det var första gången den här sommaren faksti så man ska inte klaga men jag gillar inte när det åskar ... Tycker det är obehagligt ... Då stänger jag av alla datorer osv så det gick inge vidare att jobba ... så jag började måla när jag kom hem :0)

 

Så nu är ena byråns baksida vitmålad 2 ggr i arbetsrummet. Nu är det bara den andra byrån kvar som ska få en svart baksida :0)

 

Nu blev det paus i åskandet så nu sitter jag här ...

 

På jobbet blev den ena torgvanten i plommonlila klar. Nu vet jag inte riktigt vad jag ska börja på .... Jag väntar nog med beställningen för den ska inte vara klar förrens i slutet på sep ... kan nog klämma in någon annan bolero eller något som kanske kan säljas innan ... Vi får se vad jag hittar på som vanligt :0)

 

På fredag flyttar 2 marsvin hem igen. Eller rättare sagt den ena flyttar till Järvsö tror jag det var och den andra får åka hem ... Då blir det 4 kvar och lite mer plats för dem i huset nu när det börjar bli lite kyligare ute ...

 

Nej nu ska jag fundera ut vad jag ska göra // Kicki

Av Kicki - 10 augusti 2011 09:52

Då var det onsdag och det är en jobb dag ... så här sitter jag igen och funderar vad jag ska ta i tu med nu ...

 

Jag fortsätter väl på mina plommonlila torgvantar som jag började på i måndags ... tror jag ;0)

 

// Kicki

Av Kicki - 9 augusti 2011 21:17

Dessa ska jag ha i min rabatt som jag kanske får någon gång ... nästa sommar eller något :0(

   Jag tyckte att dem bara var fööör söta :0) Älskar troll, grodor och tomtar.

Jag ska fylla en hel rabatt med dem sen någon gång när min käre sambo har tid att göra något här hemma :0/

 

Nu ska jag börja sticka på min andra beställning // Kicki

Av Kicki - 9 augusti 2011 16:59

Nu blev den ljusblåa boleron klar som jag hade på beställning :0) Hoppas kunden blir nöjd. Så här ser den ut.

 

  Inte så dum eller hur ? Jag tyckte den blev jättefin :0)

 

Jaha ... nu blir det nog lite middag sen funderar jag om jag ska cykla upp till mamma och sedan fortsätter jag nog på min höstbeställning tror jag. Det börjar ju bli dags att fylla på vinterlagret igen så det kan ju bli lite bråttom med den boleron om man har otur :0)

 

Men vi får se hur jag gör // Kicki

Av Kicki - 9 augusti 2011 09:41

då blir det virka bolero hela dagen tror jag ... hoppas ev bli färdig med den. Men vi får se hur det går.

 

Ska försöka i alla fall // Kicki

Av Kicki - 8 augusti 2011 22:52

av Nora Roberts blev det igår kväll ...

 

Jag gillar hennes böcker. Det är inte många böcker man blivit besviken på så jag har höga förhoppningar om den här oxå :0)

 

Ikväll så tog Diva och jag en cykeltur till mamma och efter det har vi virkat framför teven :0) Ska väl fortsätta med det nu med 1 timme till sen är det dags för sängen igen // Kicki

Av Kicki - 8 augusti 2011 14:09

Idag kom jag på att min kära sambo kommer ju inte hem förrens i sept ... och då kom jag på att mina sommar öppet tider gäller ju bara 2 v till ... Jag kan ju inte ha lilla Diva här varje dag till kl. 18 heller ... Det blir alldeles för långa dagar för henne så jag förlänger öppet tiderna augusti månad ut ...

 

Annars brukar ju min sambo hämta hem henne varje dag när han kommer hem men det går ju inte nu när han är i fjällen ....

 

Så det får bli sommar öppet hela aug, vilket är en fördel för mig :0)

****

Idag började jag på ett par nya torgvantar med pärlor. Den här gången blir det svarta med rosa pärlor.

 

Sen började jag även med ett par vanliga torgvantar i plommonlila, glömmer ju annars bort hur jag brukar göra dem :0)

 

Vissa dagar går bara föööör sakta och idag är den sådan dag ... vill hem och börja virka på boleron :0/

 

Näää nu ska jag titta på lite paket // Kicki

Presentation

Kicki´s Gästbok

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

57 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards