Direktlänk till inlägg 29 januari 2013

Mamma är piggare ...

Av Kicki - 29 januari 2013 13:00

igen ... Dem har gått in och dubblat hennes mediciner och snart får dem hennes blodtrycksbok oxå så att dem kan se att hon bara normalt har en puls på 50/55 och inte 70 som dem tycker att hon ska ha ...

Det här faksti lite roligt mitt i allt elände ... Det första dem frågar mamma är om hon röker .. Nej säger hon ... då kommer det men när slutade du då ... Hon har ALDRIG rökt så undra vad dem ska skylla hennes hjärtfel på ...

Hon dricker inte, har haft högt blodtryck en gång för 10 år sedan när hon jobbade och har bara några kg övervikt ... Pappa är diabetiker sååä hon lagar alltid nyttig mat för hans skull så var ligger felet ...

Jag tror att det är medfött, jag fick ju min första rusning för 10 år sedan och min son syntes det redan på vid 15 års ålder ... Skillnaden är att han och jag är båda rökare så vi får det tidigare ...

Så att rökningen skulle vara en orsak till hjärtfel ÄR fel men det bidrar ... Ganska logiskt ;0)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 4 maj 2014 18:02


har fått fnatt ;)

Av Kicki - 4 maj 2014 18:01

så stickar jag ... och virkar på tunika ... samt planterar stockrosor ... ...

Av Kicki - 17 april 2014 13:04


Av Kicki - 17 april 2014 13:04

färdiga på modeller :) Min första saluki tröja blev klar idag oxå ... Nu är det bara 4 tröjor kvar ... ...

Av Kicki - 15 april 2014 17:10


posten idag :)

Presentation

Kicki´s Gästbok

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

57 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards