Alla inlägg under maj 2012

Av Kicki - 14 maj 2012 08:46

Jag hinner knappt göra något numera och hela sommaren lär väl gå i samma tema MEN så här långt har vi kommit nu och så här ser det ut idag :0)

 

  

Så kommer allt att se ut när det är klart :0) men det är lååååångt kvar tills dess ... 

Här är flera staket på g för målning ... 

    

Så nog blir det ett sommarjobb alltid ... grannen har anlitat mig till sin sida oxå :0( Så det är bara att måla på ...

 

Lite annat har det väl oxå blivit måste ju få koppla av på kvällen fast det är nästan så att man inte orkar ...

Lite olika dukar har det i alla fall blivit ..

En svart

  

En orange

  

En turkos

  

Sen har det även blivit en röd Leah mössa :0)

  

Den här är i storlek 10 - 14 mån.

 

Just nu håller jag på med en klarblå Leah mössa i samma storlek. Bild kommer när jag är klar som vanligt :0)

 

Nej nu ska jag snart börja göra mig i ordning för jobbet. Pappas blomlådor säljer bra som vanligt, nu har jag bara 1 stor kvar att sälja och 2 st ligger t o m på beställning åt honom :0)

 

Nej ha det så gott till nästa gång ...

Av Kicki - 9 maj 2012 11:39

finns till salu igen ...

 

  

4 st kvar den här säsongen

300 kr / st

50 kr ges i rabatt vid köp av 2 st

 

2 st finns i butiken // Kicki

Av Kicki - 9 maj 2012 11:30

målarens tecken igen ... HEEEELA dagen oxå och inte känns det som man kommer någon vart heller :0( Ja ja nu är i alla fall 2 st 120 breda målade 2 ggr så dem kan vi sätta upp till granntanten så blir hon glad :0) Sen är en 90 cm bred helt klar och en till 120 cm så då kan vi börja i hörnet mot nästa granne. Sen är en till målad en gång ... men den ska ju målas 2 ggr innan den kan komma upp ... Så då är det bara miljoner staket kvar ;0) Det är i alla fall en början och det kommer att bli jättefint NÄR det blir klart :0)

 

Så igår blev det inte mycket sticka av inte ... Jo jag började på en vårmössa i storlek 10 - 14 mån så den ska jag avsluta ikväll. Nu på jobbet ska jag påbörja en röd en så att jag kan sticka på den imorgon för imorgon blir det en hel dag hos tandläkaren :0( Dem ska fixa till min protes och då blir det en massa vänte tid tyvärr .... Sånt har inte jag tid med ... har massor av annat att göra :0)

 

Det är vad jag har pysslat med på sistone igen ...

Av Kicki - 7 maj 2012 15:40

Jaha vad har jag gjort idag då ... Jo jag trädde på lite nya pärlor till ett par torgvantar och sedan trädde jag på pärlor till ett par pärlmuddar ... Vi får väl se när jag börjar på dem men jag har i alla fall trätt på alla pärlor vilket inte är så roligt så nu är det i alla fall bara att sätta fart om jag känner för det :0)

 

Snart ska jag gå hem och då vet jag inte om jag ska måla ett staket eller om jag ska promenera upp till mamma istället ... känner inte för att måla men det gör jag ju aldrig så vi får väl se vad det blir ...

 

Idag plockade jag även första fästingen på Daizy så henne ska jag spruta med Frontline ikväll ... Ja ja vi får se vad jag hittar på :0) Hemma håller jag i alla fall på med ett par aprikosa tofflor så dem ska jag sticka på i alla fall ...

Av Kicki - 5 maj 2012 10:09

Idag ska piplisa få sig ett bad :0) Hon hatar verkligen hårtorken sen .. Bada går ganska bra men som sagt var det var värre med hårtorken ... hon blir helt galen av den :0)

 

Sen ska jag fortsätta med ett par torgvantar som jag har hållt på med ett tag. Igår tovade jag ett par tofflor, stickade färdigt ett par pärlmuddar och ett par pulsvärmare så idag ska jag fortfarande sätta på lite halkmedel på tofflorna ... måste göra det på en gång annars glömmer jag det ...

 

Imorgon är det marknad i Kungsängen`s hembygdsgård mellan 11 - 15 kom gärna dit :0)

Av Kicki - 3 maj 2012 09:36

Ledig och ledig vet jag inte om jag kan hålla med om ... men morgonpromenaden är fixad .... nu är det städning som gäller .... sen blir det målning så länge jag orkar .... och till kvällen blir det pärlmuddar, pulsvärmare eller ev tofflor ...

 

Så jag vet inte om jag är direkt ledig ... ledig från butiken men hur mycket som helst att göra ....

 

Så det är bara att sätta fart ....

Av Kicki - 2 maj 2012 18:58

Ibland sover dem faksti tillsammans ... det har jag bildbevis på ;0)

 

  

Imorse stog jag och rökte och tittade ut mot grannen och såg denna lilla fågel plocka huuuur mycket päls som helst från renskinnet ... Skulle väl antagligen bygga bo ... Kolla in den lila krabaten precis vid texten ...

  

Han har hela munnen full .....

 

Nej nu ska jag sätta mig ner i soffan och inte göra något ....

Av Kicki - 2 maj 2012 18:56

jipppiii ... återstår bara att måla 21 st till ... 2 gånger ... suck

 

  

Jag kommer att få måla hela sommaren .....

Presentation

Kicki´s Gästbok

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

57 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards