Direktlänk till inlägg 20 mars 2012

Då snöade det idag ...

Av Kicki - 20 mars 2012 19:38

och igår så var gångvägen upp till mamma sopad ... Vädret har lite svårt att bestämma sig ... Men mig gör det inget :0) Jag kan sticka och virka oavsett om det snöar eller är sol ute ;0)

 

Jag har faksti virkat några dukar ... och det var inte igår inte ... En är fotad och klar så här ser ni den ...

  

Jag tycker jätte mycket om den här modellen. Har haft många dukar i den.

Diametern på den här som är virkad i Järbo 8/4 är ca 38 cm.

 

Nu har jag provat lite olika virkgarner och hur man än vrider och vänder på det så är Bianca lättast att virka med MEN tyvärr finns den inte i så många färger. Jasmine har en förmåga att dela sig tycker jag. Till sist så har jag virkat med Järbo´s 8/4 och den var näst bäst att virka med tyckte jag och finns i ganska många läckra färger så imorgon kommer jag att sätta mig ner och lägga in en beställning från Järbo, en liten en i alla fall ;0)

 

Naturligtvis ligger den vita duken upplagt i webshopen. Jag har även virkat en aprikos en och den ligger på sträckbänken fortfarande. En ljusblå är på g samtidigt som jag stickar på mina rosa/vita pulsvärmare. Den rosa/vita barnmössan är klar, måste bara fota den vid tillfälle :0)

 

Nej nu ska den lilla bebisen få kvällsmat och jag ska fortsätta virka och sticka :0)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 4 maj 2014 18:02


har fått fnatt ;)

Av Kicki - 4 maj 2014 18:01

så stickar jag ... och virkar på tunika ... samt planterar stockrosor ... ...

Av Kicki - 17 april 2014 13:04


Av Kicki - 17 april 2014 13:04

färdiga på modeller :) Min första saluki tröja blev klar idag oxå ... Nu är det bara 4 tröjor kvar ... ...

Av Kicki - 15 april 2014 17:10


posten idag :)

Presentation

Kicki´s Gästbok

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

57 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards