Direktlänk till inlägg 2 februari 2012

Jahapp då var det torsdag ...

Av Kicki - 2 februari 2012 15:13

som sagt var mina dagar springer ifrån mig ... förstår inte detta ....

 

Idag är jag ledig så jag började dagen med en morgon promenad till mamma i - 12 grader, snö och solsken .. helt UNDERBART :0) Sen städade jag när jag kom hem.

 

Sen stickade jag en stund, det blev en överdel på en ny tröja till valpen ... Den här gången i ren ull. Det är ju ganska kallt ute nu så en ulltröja kan behövas till den lilla. Ska väl snart fortsätta med underdelen men jag kommer inte att sy ihop den förrens den lilla har kommit hem ... Så jag ser vart fötterna ska vara ... kan liksom vara en fördel ;0)

 

Igår provade jag att sola i mitt solarium för första gången .. men jag är sååååå himla fjantig när det gäller nya maskiner att jag vågade knappt sola i 10 min ens ... Det knäpper och knastrar i solariet osv ... Så min fantasi skenar iväg med mig ganska rejält men ikväll ska jag i solariet igen och den här gången har jag som mål att ligga still i hela 10 min i alla fall :0) Det kommer ta mig minst 20 ggr innan jag känner mig lugn i nya solariet ... Sådan är jag men jag har bara mig själv att skylla på och ingen annan :0)

 

Nej nu ska jag sticka underdelen på valp tröjan sedan ska jag fortsätta med dotterns kjol. Jag har faksti stickat hela 20 - 25 cm på den så det är ca hälften kvar på den MEN jag måste även härva upp ett nystan till och det är inge kul tycker jag :0( Så risken finns att något annat landar i händerna på mig innan den blir klar ;0)

 

Nej nu sticka lite och imorgon är det butiken som gäller igen // Kicki

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 4 maj 2014 18:02


har fått fnatt ;)

Av Kicki - 4 maj 2014 18:01

så stickar jag ... och virkar på tunika ... samt planterar stockrosor ... ...

Av Kicki - 17 april 2014 13:04


Av Kicki - 17 april 2014 13:04

färdiga på modeller :) Min första saluki tröja blev klar idag oxå ... Nu är det bara 4 tröjor kvar ... ...

Av Kicki - 15 april 2014 17:10


posten idag :)

Presentation

Kicki´s Gästbok

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

57 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards