Direktlänk till inlägg 3 december 2011

Var är vintern ???

Av Kicki - 3 december 2011 20:07

Idag var jag på julmarknad i vårat centrum, den andra advent ... När jag var där så blåste det kallt men det var 5 plus ute och definitivt ingen snö ... Förra året var det 15 minus och snö ute på samma marknad ... Nu på kvällen regnar det och stormar ... vad är det här för vinter ?

 

I torsdags när jag gick till jobbet så såg jag en IGELKOTT ute som var på väg upp till skogen .... den 1 dec ....

 

Idag den 3 dec tittade jag i mina rabatter och vad tror ni är på väg upp ur dem ... jo mina vår hyacinter har kommit upp ur jorden ... dem är synliga ... Vad är detta ????? Helt otroligt ...

 

Jag vill ha snö och minus grader och vindstilla väder ... kan jag få det tack ;0)

 

Så nu har jag beställt vinter ;0) Så får vi se när den kommer ....


Idag har jag faksti gjort färdigt ett projekt ... den virkade halsduks sjalen till en kund, så nu väntar den på att få landa på sträckbänken sen är det klar för leverans tillsammans med den andra kunden har beställt ..

 

Nu ska jag fortsätta sticka på sonens mössa ett tag ... Tittade alldeles nyss på filmen Narnia 2:an :0) då fick jag liiiiite julkänsla i alla fall. Jag bara älskar sagor med lyckliga slut ;0)

 

Livet innehåller så mycket allvar ändå så då kan väl åtminstone filmerna vara lyckliga :0)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 4 maj 2014 18:02


har fått fnatt ;)

Av Kicki - 4 maj 2014 18:01

så stickar jag ... och virkar på tunika ... samt planterar stockrosor ... ...

Av Kicki - 17 april 2014 13:04


Av Kicki - 17 april 2014 13:04

färdiga på modeller :) Min första saluki tröja blev klar idag oxå ... Nu är det bara 4 tröjor kvar ... ...

Av Kicki - 15 april 2014 17:10


posten idag :)

Presentation

Kicki´s Gästbok

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

57 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards