Direktlänk till inlägg 6 oktober 2011

Idag är jag förbannad ...

Av Kicki - 6 oktober 2011 09:14

på hundägare i Bro som inte vet vad koppel är ...

 

Nästan varje morgon möter jag 3 karlar som är ute med sina hundar, alla är av större storlek och dem går ALLTID lösa, leker med bollar osv. Vilket innebär att dem även morrar osv under leken. MIG gör det inget för jag är inte rädd för hundar men tänk på alla dem som ÄR rädda ... en hund som springer lös och morrar är inget man vill möta när man är rädd. Det går hur många barn som helst till skolan på just den här vägen som dem oxå går på ... Jag går nog alltid och väntar på att deras pli på hundarna ska släppa en dag och dem av ren nyfikenhet vill hälsa på Diva ... 

 

Vi har faksti precis fått en rastgård i Bro kan man inte låta hundarna leka där då .... varför skulle dem annars göra en ....

 

Idag när jag kommer med Diva så är det 3 mindre hundar som är lösa och vad gör dem jo ... rusar fram till Diva och ägarna försöker få tag på hundarna ... Jag blir sååååå förbannad när dem har noll koll på sina hundar ... Jag fullkomligt sk...ter i om deras hundar är snälla för Diva ÄR inte det och kommer deras hund fram så kan inte jag garantera att hon inte hugger ....

 

Nu brukar inte Diva göra något när JAG är med MEN man vet aldrig och den chansen vill inte jag ta ..

 

Så hundägare ... ha hundarna kopplade ... det finns rastgårdar där man kan låta hundarna leka fritt i ...... // Kicki

 
 
Ingen bild

Nita

7 oktober 2011 17:39

Jag håller med fullständigt.
Jag blir också så arg när hundarna springer lösa.
Mina 2 hundar är alltid kopplade när det finns folk i närheten.

Kicki

8 oktober 2011 17:43

Ja hundar ska alltid vara kopplade på allmän plats oavsett hur bra " pli " man har på dem.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 4 maj 2014 18:02


har fått fnatt ;)

Av Kicki - 4 maj 2014 18:01

så stickar jag ... och virkar på tunika ... samt planterar stockrosor ... ...

Av Kicki - 17 april 2014 13:04


Av Kicki - 17 april 2014 13:04

färdiga på modeller :) Min första saluki tröja blev klar idag oxå ... Nu är det bara 4 tröjor kvar ... ...

Av Kicki - 15 april 2014 17:10


posten idag :)

Presentation

Kicki´s Gästbok

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

57 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards